14. september 2013 - 15:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Langsom loading af internet sider

Hej. Vi har fået et underligt problem med vores internet. Når vi går på en hjemmeside, ligegyldig hvilken, er siden meget længe, 3-5 sekunder, om at loade. Enkelte gange vises billederne heller ikke rigtigt, der kommer en lille firkant med et kryds i, i stedet for. Det er ligemeget om vi bruger explorer, firefox eller chrome. Problemerne er på min stationære pc, med ethernet, konens bærbare og datterens stationære med trådløs netkort. Vores pc'ere er alle med core I7, ssd'ere, gode grafikkort og windows 7 og alle er opdaterede med nyeste drivere. Routeren er en Linksys EA6500 og så har vi waoo med en 90 mbit linie. Når vi laver en hastighedstest er min på ca. 91 mbit og trådløst ligger de på ca. 58 mbit. Problemet er kommet inden for de sidste 14 dage. Har ikke lavet nogle ændringer i vores netværk, så det er meget mystisk. Førhen var siderne der bare med det samme. Håber der en af Jer der har et forslag til hvad problemet kan være? Mvh Ole
Avatar billede LucasLP Nybegynder
14. september 2013 - 17:02 #1
Hmm. Har ikke så meget forstand på det her, men prøv at køre en scanning med Malware Bytes Anti Malware, og rens det med CCleaner.
14. september 2013 - 17:58 #2
Det vil jeg prøve. Det der er mærkeligt er at det er alle vores computere der har fået problemet....
Avatar billede LucasLP Nybegynder
14. september 2013 - 18:04 #3
Ja, fuldstændig enig. Prøv eventuelt at tjekke driftstatus på din udbyders hjemmeside.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. september 2013 - 12:57 #4
Enig i #1 og udvid lige med adwcleaner:
Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/ (...)
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på "slet"
Pc scannes, og ved endt scanning skal pc genstartes.
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Deaktiver dit antivirus midlertidigt når denne køres.
Mht.: Vista/Win7/Win8 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Tjek også jeres computere for om Java og Flash playere er i nyeste version:
http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/
Du skal meget gerne have grønne tal til venstre, på nær log in næstnederst
Avatar billede 220661 Ekspert
15. september 2013 - 12:59 #5
30. september 2013 - 11:30 #6
Tråden lukkes. Har geninstalleret Windows og ind til videre kører det noget bedre.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2013 - 12:11 #7
Har du gendannet på alle dine computere?
Du skrev at fejlen var på dem alle i #2?
30. september 2013 - 12:18 #8
Næh kun på min egen. Konen og datteren 'brokker' sig ikke mere over det, så vi venter og ser om det bliver værre igen med deres. Det skal siges jeg havde glemt at skrive her inde, det er 14 dage siden jeg geninstallerede.....
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2013 - 12:27 #9
Jeg vil nu alligevel synes det er en god ide at køre de tre programmer på de andre computere. Bare for en sikkerhed skyld. Du drømmer ikke om hvad man kan få samlet op, hvis man ikke passer på.
Og kører jeres computere i netværk, så i deler filer, ved man aldrig hvad der kan ske.
Afmelder tråden her nu.