Avatar billede ovec Juniormester
13. september 2013 - 12:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Brænding af DVD - uden "pynt" og "pauseindslag" i begyndelsen

Jeg skal brænde en DVD  - det er en videofilm i formatet mpeg og jeg anvender Win 7 som styresystem

Filmen er redigeret til at starte med 3 til 4 sekunder sort og så ind med en wipe og så starter sagen.

Når jeg anvender Windows medie player til at brænde DVDen foreslår programmet en indledning - der er nogle stykker at vælge i mellem - og den er så beregnet til at stå og køre indtil man manuelt starter sagen med musen eller tastaturet

Hvordan undgår jeg dette indledningsshow så der sker det når jeg putter DVD en i afspilleren så starter den med de sorte 3 - 4 sekunder og så kører den videre med filmen som den gør når jeg afspiller DVDen i PCen

Er der et eller andet der kan slås fra I Mmedie Player eller er der noget andet man kan gøre?
Avatar billede falster Ekspert
13. september 2013 - 13:50 #1
Blot til afklaring:

"som den gør når jeg afspiller DVDen i PCen"

Har du brændt en DVD, som virker, som du ønsker i PC'en, men ikke i afspilleren?

Eller mener du, at du afspiller mpeg'en på PC'en?
Avatar billede cyberspace Nybegynder
13. september 2013 - 13:50 #2
prøv et andet brændings program

kan anbefale http://cdburnerxp.se/da/home
Avatar billede ovec Juniormester
13. september 2013 - 22:10 #3
Tak til jer begge to

Falster - Ja jeg har brændt en DVD i Windows brænderen der er i Win 7 -men der har jeg disse startbilleder i begyndelsen.

Det er dog også lykkedes mig at brænde en DVD - jeg gjorde det på en anden måde - jeg tror nok jeg "trak" mpeg filen ned på DVD en - og den virker fint på PC en - men på en fremmed DVD afspiller virker den ikke.

Cyperspace - Jeg har hentet programmet som du foreslog - og brændt en DVD men den virker på samme måde - Fint i PC en men ikke på en DVD Spiller (sådan en der er sat til et TV)

Men - Men - jeg har en ide om jeg har lavet en forkert indstilling i CDBurnerXP.

Der er forskellige valgmuligheder -

Den øverste Data CD/DVD - Tillader dig at oprette et ISO Image Brænde almindelige  datadiske MP3 - CD'ere og Video CD/DVD'ere -det er den jeg har brugt

Muligheden nedenunder Video DVD  - Giver mulighed for at oprette skiver til brug på en DVD - den ligner mere den jeg skulle benytte - men problemet er at den mulighed ikke er tilgængelig - den acceptere ikke min mpeg fil.

Så jeg er ikke så meget videre end før

Omkring programmet CDBurnerXP - jeg hentede det og installerede det - næste gang jeg åbnede PC en dukkede et program op der fortalte mig at jeg havde 117 fejl i registreringsdatabasen - vil du ´fjerne dem alle - ja tak - og så fjernede den - jeg tror 17 - så stopper den og foreslår kreditkortet - med vilje har jeg ikke installeret noget af den slags "fejlprogrammer" -men der var ikke nogen problemer med at afinstallere det.

Om jeg har overset en markering som jeg skulle have fjernet kan jeg ikke udelukke
Avatar billede falster Ekspert
14. september 2013 - 11:51 #4
Brug den her udmærkede og gratis Ashampoo®Burning Studio 6 FREE

https://www.ashampoo.com/en/usd/pin/0710/Burning_Software/Ashampoo-Burning-Studio-6.

Lav en super video CD (SVCD). Den starter som du ønsker.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
16. september 2013 - 14:00 #5
ovec>> blot til info http://www.spywarefri.dk/artikel/software-vi-kom-til-at-installere-091211/

du  skal finde navnet og så gå i kopntrolpanelet - programmer og funktioner og så afinstallere det (det der "scannings" program )
Avatar billede ovec Juniormester
16. september 2013 - 22:33 #6
Tak til jer begge 2 for jeres indlæg - cyberspace: jeg kendte godt modellen med afmontering af programmet - det var det jeg brugte - ingen problemer med det.

Det lykkedes mig at få Brænderprogrammet i Win 7 til at virke - og jeg fik brændt min DVD - men endnu en gang tak til jer begge
Avatar billede ovec Juniormester
02. oktober 2013 - 23:08 #7
Falster og Cyperspace - Er I begge rare at lægge et indlæg ind så jeg kan give jer points.
Og tak for hjælpen
mvh
Ove