Avatar billede sting Nybegynder
14. august 2001 - 19:47 Der er 16 kommentarer

ATA100 og Win 2000

Hej

Mit bundkort gik desværre i stykker (A7V) og jeg installerede et A7V-E i stedet. Nu er problemet bare at jeg ikke kan finde ud af at få ATA100 driverne installeret til det nye bundkort. Jeg kan ikke starte op, hvis jeg sætter IDE kablet på ATA100 porten og når jeg sætter den på ATA66 kører den fint, men så mangler den jo heller i ATA driverne. D.v.s. at de ikke figurerer som en manglende enhed under enheds håndtering. Håber i Kan hjælpe mig.
Avatar billede sting Nybegynder
14. august 2001 - 19:53 #1
..........så mangler den jo heller ikke......
Avatar billede zycho Nybegynder
14. august 2001 - 19:57 #2
Det her problem har været her en del gange på eksperten før. Er ikke sikker men mener løsningen var det at man skulle have harddisken på IDE66 kanalen. Så installere ATA 100 driveren. Så slukke compen og så flytte kablet over på ATA 100 kanalen.......
Avatar billede sting Nybegynder
14. august 2001 - 21:31 #3
Det var mit eget forslag. Desuden var det ikke det jeg spurgte om!
Avatar billede goulduck Nybegynder
14. august 2001 - 22:31 #4
Hvad spørger du så om?
Avatar billede rbjacobsen Nybegynder
14. august 2001 - 23:03 #5
Du skal istalere en ny promis controller. den finder du på m-bordets hjemme-side
Avatar billede mocrazer Nybegynder
15. august 2001 - 00:46 #6
Det er meget simpelt. Du skal kopier dit ATA100 driver fra dit CD til et Disk. Når du under Windows 2000 Installationen kommer til noget der hedder install af Raid kort skal du trykke F6 så du får adgang til at installere Raid og ATA100 kort. Når du har trykket F6 Spørger den om driver. Du putter disken i og finder den automatisk og fortsætter med at installere windows på dit PC. Skulle der være problemmer skriver du tilbage.
Avatar billede sting Nybegynder
15. august 2001 - 13:20 #7
Det er ikke det der er problemet. W2K er installeret.
Avatar billede goulduck Nybegynder
15. august 2001 - 13:26 #8
Jeg må jo indrømme at jeg ikke ved hvad du spørger om... er det ikke det som zycho er inde på, at du vil have installeret de drivere?
Avatar billede jackel Nybegynder
15. august 2001 - 14:29 #9
hvis du har installert SP1 kan du hente en patch fra M$ og har du SP2 inde skulle den være opdateret.. jeg ved at Win2k ikke helt understøtter ATA100 med det kommer XP til så må vi se der :)
Avatar billede sting Nybegynder
15. august 2001 - 14:45 #10
Jeg prøver igen.

Mit oprindelige bundkort gik i stykker.
Jeg satte et andet i A7V-E.
Mit problem er nu at bundkortet ikke har modtaget en Promise ATA 100 driver.
Jeg kan ikke sætte Harddisken over på ATA100 porten.
Derfor spørger computeren ikke om driveren under enheds håndtering under andre enheder.
Problemet er så at jeg ikke kan installere driveren til bios på bundkortet.
wk2 ligger lå på harddisken og alle service packs er installerede.
Hvordan flasher man f.eks. driverne over til bios???
Avatar billede goulduck Nybegynder
15. august 2001 - 16:32 #11
Du kan ikke installere driveren _på_ bundkortet .. du kan kun installere driveren i Windows.
Du kan ikke lægge en driver over i BIOS!
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
16. august 2001 - 00:25 #12
Hejsa....

FØR du sætter din HDD på ATA100 controlleren, skal du installere Promise driveren.......den ligger på den medfølgende CD......hvis den ikke kan installeres direkte fra det GUI interface, der popper op ved autorun, så kan du gå ind på cd\'en...der vil være en mappe, der typisk hedder \"driver\"......eller noget i den stil......derinde ligger der med sikkerhed en ATA100 Promise driver......:-)

Når du så har installeret den, kan du sætte din HDD på ATA100 controlleren....

Good luck

Mr.Athlon
Avatar billede sting Nybegynder
16. august 2001 - 16:38 #13
Det ved jeg godt. Spørgsmålet er hvordan instalerer jeg driverne. Det er jo ikke en exe. fil
Avatar billede goulduck Nybegynder
16. august 2001 - 17:13 #14
Jeg ved ikke om du skal gå ind på din exsisterende controller og lave en \"update drivers\" på den, eller om du skal lave en \"Add hardware\" igennem control panelet....

Er der nogen som ved dette?
Avatar billede makse Nybegynder
16. august 2001 - 17:45 #15
Sting > Har du prøvet at bruge et alm. IDE33 kabel, og så sætte harddisken på ATA100 porten.
Avatar billede sting Nybegynder
16. august 2001 - 17:54 #16
jeps