Avatar billede linnemann Nybegynder
10. september 2013 - 13:47 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problemer med ip via YouSee wifi

Hej

Jeg har lidt problemer med mit trådløsenetværk.

Visse enheder får tildelt en ip adresse der hedder 0.0.0.XX. Det er et problem der er opstået efter at jeg er blevet flyttet fra Dansk Kabel Net og over til Yousee

Jeg har ikke mac filter slået til men via Netgear CG3000 kan jeg se hvilken IP adresse enheder tildeles

Her er et screendump med min computer og en iPhone, hvor de har fået forskellig ip adresse
http://screencast.com/t/YbzPqpi5b0

Jeg har prøvet at pille alt fra min router og kun forbinde en androide tablet, men det hjælper heller ikke.
Avatar billede fhansen82 Mester
11. september 2013 - 18:43 #1
Hvilke netværksenheder har du tilsluttet. Her tænker jeg på udstyr fra Yousee og hvad du evt. selv har tilsluttet. Tænker om du har to routere, hvor den ene ikke har fået slået routning fra.
Avatar billede linnemann Nybegynder
11. september 2013 - 19:05 #2
Jeg har kun en router. Jeg har forsøgt kun at havde en Androide tablet koblet til og fejlen var der stadigt.
Avatar billede fhansen82 Mester
11. september 2013 - 21:54 #3
Det vil sige, at du kun at en boks koblet til i mellem stikket i væggen og dine enheder?
Avatar billede linnemann Nybegynder
12. september 2013 - 06:32 #4
Jeps. Kun 1 bokst og lige nu er der til den kun tilkoblet

1 Nas
1 Husalarm
1 Boxee Box
1 Ip telefon
Avatar billede fhansen82 Mester
12. september 2013 - 09:42 #5
Det er ikke sådan, at du har fået sat DHCP server op på din NAS?
Avatar billede linnemann Nybegynder
13. september 2013 - 09:50 #6
Nej. Jeg har lige været instillingerne igennem en ekstra gang, det kunne jo godt være at der var et eller andet man havde glemt.
Avatar billede fhansen82 Mester
13. september 2013 - 17:35 #7
Hmm, ja et eller andet er der galt, men det kan være du skal ind og kigge i DHCP opsætningen på routeren så. Måske det er her der er noget galt. Den skal i hvert fald ikke tildele en IP der starter med 0.
Avatar billede linnemann Nybegynder
13. september 2013 - 18:48 #8
Nu er jeg lidt på dybt vand med mit gætteri. Jeg har lige været inde og rette lidt i routeren.

Der stod ip range fra 192.168.0.2 til 192.168.0.98 det har jeg rettet til 192.168.0.2 til 192.168.0.254 og nu ser det ud til at det hele virker. Det undre mig
Avatar billede linnemann Nybegynder
13. september 2013 - 18:49 #9
opret et svar fhansen. Du har da hjulpet mig på rette spor.
Avatar billede fhansen82 Mester
13. september 2013 - 20:10 #10
Det skulle bestemt ikke gøre forskellen. Det du har ændret er blot, at området for DHCP IP uddeling er blevet større. Altså, du kan nu have flere enheder som benytter dynamisk IP tildeling tilsluttet samtidigt. Men i forvejen kunne du have 96 enheder koblet på inden du ændrede det. Måske der forefindes en firmwareopdatering af din router? Dine enheder skal selvfølgelig have tildelt en 192.168.0.x adresse.
Avatar billede fhansen82 Mester
13. september 2013 - 20:10 #11
Glemte lige at lave det til et svar :O)