Avatar billede jodde Praktikant
09. september 2013 - 22:27 Der er 1 løsning

USB kabel: Kan ikke få det til at virke med et længere kabel

Hej,

Jeg har en WD TV Live streaming-boks, som jeg bl.a. bruger til at afspille film igennem.

Jegbhar en ekstern HD (Seagate uden ekstern strømforsyning), som jeg lægger div. iso/mkv filer overpå, og tilkobler den til min WD boks.

Der følger naturligvis et USB kabel med til den eksterne HD, og det er et USB til Mini USB.

WD boksen har bl.a. USB in, så det virker helt perfekt.

Problemet er at det medfølgende kabel er relativt kort. Kun ca 35-40 cm, og da placeringen af min WD boks er lidt uhensigtsmæssig, mht. at koble kablet i, og tage det ud, har jeg købt et længere USB kabel.

Købte 1 på 1,5 meter for ca 6 mdr. siden, men det kunne jeg ikke få til at virke...
Min WD boks kunne nu pludseligt ikke registrere at den eksterne HD var tilkoblet, selvom der kom lys i HD´en.
Når det almindeligt/korte kabel blev brugt, var alt ok.

Jeg troede at det var et for billigt kabel, og har siden brugt det til mit digitale kamera, og har lidt glemt sagen.

Men i dag købte jeg igen et forlængerkabel. Denne gang på 2 meter, og i Fona, som havde en ret god kvalitet. Kostede i hvert fald næsten 200 kr.

Men det virker heller ikke...:-(
Der sker det samme som med det gamle kabel. WD kan ikke registrere at der er noget tilkoblet, selvom der kommer lys i HD´en, når den tilkobles WD.

På det korte kabel der blev leveret sammen med den eksterne HD, står der: AWM E257034 FREEWAY STYLE 2725 80gr C. 30V VW-1 USB 2.0 CABLE

Mit spørgsmål er nu:
Hvorfor svigter forbindelsen, fordi jeg tilkobler et længere kabel ?

Kan jeg købe et andet længere kabel, der vil kunne få det hele til at virke, eller er det ganske enkelt "umuligt" at transportere data over længere "afstande" end ca 35-40 cm, når det er USB til mini USB ?

Håber én har en løsning, for er irriterende at købe endnu et nyt kabel, der heller ikke vil virke.

På forhånd mange tak for gode råd/svar.

Mvh. Jesper.
Avatar billede jodde Praktikant
09. september 2013 - 22:37 #1
Har fundet flg, som nok er løsningen...:-(

Har en WD Elements SE 500 GB harddisk som jeg gerne vil have en længere ledning til da den bruges som HD optager på mit TV og skal gemmes lidt ad vejen bag TV møblet.

Kablet som fuglte med HD'en typen Type A > Micro B og var kun ca 30 cm langt.

Har derfor anskaffet mig et lignende kabel fra Belkin i Fona men 1.8m langt.

Men lortet virker ik HD'en genkendes med det nye kabel ikke af hverken min PC eller TV'et?

Da jeg købte kablet i Fona advarede han mig faktisk om at han ikke troede at det virkede da han ikke kunne få efterkøbte USB kabler til at virke med de Verbatim Eksterne diske de havde i butikken.

Troede sku ik helt på ham da det jo var en FONA ekspedient ;). Et USB kabel er vel et USB kabel?

Har han solgt mig lorte kabler eller kan der sidde noget specielt i USB kabler til eksterne harddiske som gør at man skal have et originalt?

Får disken udelukkende strøm fra usb? Jeg har googlet et par billeder og det ser sådan ud.

Hvis det er tilfældet er det nok fordi usb porten ikke kan leverer nok spænding til disken gennem det længere kabel.

Noize
Bruger
3515 indlæg

#2 -  | 05-07-2011 21:57
Ja strømmen kommer udelukkende fra USB stikket så det var nok et rigtig godt bud.

Selvom det alligevel lyder vildt at en forøgelse på kun 1.5m æder så meget spænding?

Troede USB var rated til brug op til 5m faktisk.

MrMathias
Bruger
13816 indlæg

#3 -  | 05-07-2011 22:51
Det er længden på usb kablet der gør det.. enten skal du have en usb-hub med ekstern strøm, eller også skal der strøm på harddisken.

Der er en god grund til du kun får de 30cm med :P

Noize
Bruger
3515 indlæg

#4 -  | 05-07-2011 23:04
Ok gider ikke gøre det store ud af det, men aftalte jeg kunne få pengene tilbage for kablet hvis det ikke virkede.

Må finde en mellemting og se om det virker noget bud på hvor meget max er? 1M? 0.8? eller må det slet ikke være længere?

MrMathias
Bruger
13816 indlæg

#5 -  | 05-07-2011 23:30
#4 tror det varierer meget..