Avatar billede Baltzerh Praktikant
08. september 2013 - 13:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Windows kan ikke installeres på disk 0 partition 1.

Jeg kan ikke installere Windows på nogle af mine harddiske, sige bare "Windows kan ikke installeres på disk 0 partition 1" klikker jeg på svaret får jeg følgende svar "Windows kan ikke installeres på denne disk. Denne computers HardWare understøtter ikke start til disken. Kontroller, at diskens controller er aktiveret i computerens bios-menu" jeg har prøvet at slette partitionen og formatere disken. Den anden disk har plads til styrer system men har en masse vigtige ting liggende på så den vil jeg ikke formaterer. Jeg har også tjekket om diskene var dynamiske via command promt, det er de ikke. Håber i kan hjælpe.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. september 2013 - 14:20 #1
Du mangler sikkert sata driver, som der skal bruges i starten af din installation.
Kan du ikke finde denne, kan du ændre måden at disken opfattes på. Man kan i bios indstille den til at se ud som en ide disk. Det gøres ved at deaktivere AHCI i bios. Det kan også hedde "ide mode".
Avatar billede 220661 Ekspert
08. september 2013 - 14:22 #2
Når du installerer på en sekundær disk, så udtag den normale boot disk, så du ikke laver en fejl og installerer på denne i stedet.

Jeg formoder du i bios vil vælge hvilket system du vil boote fra og ikke bruge bootloader.
Bootloader har jeg aldrig brugt, og kan derfor ikke hjælpe med.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. september 2013 - 14:27 #3
Jeg vil tro det er en fordel med sata driveren, da disken vil arbejde med den hurtigste overførings hastighed.
De gamle Ata diske har jo en max overførings hastighed på 133 mb sek, hvor de nyeste sata diske i dag kører med 600 mb sek.
Alt dette afhænger jo selvfølgelig af hvilket bundkort du har.
Sata 1 overfører med max 150 mb sek, og her er forskellen ikke så stor ned til ata.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. september 2013 - 14:42 #4
Hmm
Disk0 partition 1 er vel også den disk det styresystem du kører med ligger på?
Avatar billede Baltzerh Praktikant
08. september 2013 - 15:04 #5
Jeg fik ændret til AHCI i BIOS, det hjalp, tak for hjælpen, hvordan giver jeg dig point?
Avatar billede 220661 Ekspert
08. september 2013 - 15:16 #6
Du accepterer dette svar
Avatar billede 220661 Ekspert
08. september 2013 - 15:19 #7
Og velbekomme :-)