Avatar billede websitenewbie Nybegynder
04. september 2013 - 11:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problem med æøå i sql på siden men ikke databasen

jeg side og har et problem med en sql sætning som ikke virker ligeså snart æøå er indblandet men det sjove er at lige så snart jeg prøver den samme sætning i phpmyadmin virker den fint
er der nogen der har nogen idé hvad problemet kan være?
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. september 2013 - 13:53 #1
Arbejder du utf-8 hele vejen rundt?
Avatar billede websitenewbie Nybegynder
04. september 2013 - 14:12 #2
ja da iso giver problemer
Avatar billede cas000q1 Nybegynder
08. september 2013 - 13:08 #3
Hvis det er en normal tekst indsætning, kan du bruge programmet ckeditor, da der laver æøå om til html kode for æøå, og så burde problemet være løst?
Avatar billede websitenewbie Nybegynder
09. september 2013 - 09:43 #4
problemet opstår i forbindelse med en sql sætning brugt til at hente data til et ajax script
Avatar billede websitenewbie Nybegynder
11. september 2013 - 08:19 #5
jeg har selv fundet løsningen.
det var mit kode program der havde sat filerne til at være ansi i stedet for utf 8 :S
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. september 2013 - 08:25 #6
Som jeg sagde i: #1