Avatar billede Martin1926 Nybegynder
02. september 2013 - 17:59 Der er 8 kommentarer

Hjælp: no bootable device hard disk not exist - HP Probook 6560b

Hej alle sammen.

Jeg har skiftet min harddisk i min HP Probook 6560b til en 120 GB SSD harddisk. Den kunne ikke finde SSD harddisken, når jeg smed en windows CD i. Jeg tog derfor harddisken ud og lagde den i en anden bærbar og der lagde jeg også en windows CD i for at installere det på den. Det lykkedes dog og den kunne godt finde den. Derefter tog jeg SSD harddisken ud igen og lagde den i min HP bærbar igen, men den kan stadigvæk ikke finde den. Jeg har prøvet at søge rundt på nettet for at finde nogle løsninger, men ingen af dem har virket indtil videre. Men jeg kan dog se at mange har haft dette problem, men ved de fleste tilfælde er harddisken gået i stykker, men min virker derimod.

Løsninger jeg har prøvet:
Prøvet at installere windows 7 fra min HP
Ændret rækkefølgen i BOOT.
Fjernet det lille batteri på bundkortet i 10 min = reset bios.

og ja computeren virkede uden problemer med den anden harddisk. Jeg håber at i kan hjælpe mig :-).
Avatar billede claes57 Ekspert
02. september 2013 - 18:32 #1
jf http://goo.gl/teKzvs
nede under Firmware - tjek, om du skal bruge en af dem.
og under 'driver storage' har du 'Intel Rapid Storage Technology Driver' inde?
Avatar billede Martin1926 Nybegynder
02. september 2013 - 18:38 #2
Det vil jeg prøve. Så skal jeg vel ligge harddisken over i den bærbar der gerne vil tænde med den og installere driveren via den på harddisken ikke?
Avatar billede claes57 Ekspert
02. september 2013 - 19:27 #3
det må fremgå på siden - eller det, der downloades.
Avatar billede MrMagners34 Nybegynder
02. september 2013 - 23:24 #4
Du kan også have gjordt skade på din sata-data eller sata-power da du har taget den gamle hdd ud elle putter sad'en ind
Avatar billede Martin1926 Nybegynder
03. september 2013 - 09:53 #5
Det er ikke det. For hvis jeg tager den gamle harddisk i så virker det.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. september 2013 - 10:56 #6
bios-opdatering? også via link i #1
Avatar billede Martin1926 Nybegynder
03. september 2013 - 11:20 #7
Claes57: Det prøver jeg når jeg kommer hjem.  Jeg er lige i skole :)
Avatar billede Martin1926 Nybegynder
04. september 2013 - 11:13 #8
- Jeg tror at jeg har fundet problemet. Jeg snakkede med en ven igår som havde meget forstand på hardware, han mente at min computer ikke understøttede den SSD harddisk. Så jeg måtte have fået forkert indtryk, jeg troede det var "universal". Men så bruger jeg bare harddisk på min stationær i stedet for :). Tak fordi i prøvede at hjælpe.