Avatar billede php3star Nybegynder
02. september 2013 - 14:45 Der er 2 kommentarer

"send as" public folder exchange 2013

Hej allesammen,

jeg har et problem med "send as" funktionen i exchange 2013.

Exchange servern er installeret på en server 2012 som også er domain controller.

Problemet lidt detailiert:

user1 har adgang til public folder "info". Kunderne sender mails til fx. info@contoso.com. Nu vil user1 gerne svare på en af de mails men vil gerne at kunderne får et svar fra "info@contoso.com" (ikke fra user1@contoso.com). så han vælger "send as".

Problemet er nu at der dukker en fejl op når user1 trykker på "send".

"you do not have permissions to send as info@...."

Jeg har allerede sat brugeren til at få "full access" til den public folder "info".

user1 bruger outlook 2010 og er sat til at være "owner" på denne public folder.

Er der nogen der kan hjælpe?

//Dennis
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
25. november 2014 - 10:26 #1
Fandt denne lidt underlige løsning:
"The solution ended up that the public folders and shared mailboxes must be marked to 'show in directory' in order for the send-as to work.  Very weird and uncool but at least it works."
Fundet her:
https://social.technet.microsoft.com/Forums/exchange/en-US/71cc6355-1bd9-4114-bd21-bce954d006c4/send-as-send-on-behalf-not-working-with-exchange-2013?forum=exchangesvrsharingcollab

Jeg har ikke selv oplevet det problem, så derfor er dette kun et gæt.
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
08. juni 2015 - 13:16 #2
Afmelder overvågning p.g.a. forespørgelsens alder.
Skriv direkte hvis der er spørgsmål til det jeg har skrevet.

Mvh
Martin