Avatar billede jonasfyn Nybegynder
01. september 2013 - 18:23 Der er 3 kommentarer

dvd virker på apple men ikke på pc !?

Hejsa !

Jeg har modtaget en dvd skive med en masse billeder på. Mit problem er bare at når jeg sætter den i mit drev så kommer den bare op med en tom side som om at der intet er på skiven. Har prøvet på 2 andre og det er nøjagtig det samme. Ved der er noget på skiven for det hele virker fint på ipad uden problemer. Håber der er en der kan fortælle mig grunden og evt komme op med en løsning til hvordan det kommer til at virke på pc.

På forhånd mange tak !
Avatar billede milter Ekspert
01. september 2013 - 19:15 #1
Prøv at installere VLC-player på din computer og se, om det kan løse problemet.

http://www.videolan.org/vlc/
Avatar billede computerlab Nybegynder
02. september 2013 - 19:56 #2
"Ved der er noget på skiven for det hele virker fint på ipad uden problemer."

Har du et DVD drev til din iPad?

Det kan tænkes at DVD er i HFS+ format, og derfor ikke kan læses på PC.
Avatar billede eurositi Ekspert
16. januar 2014 - 21:57 #3
Er disc'en blevet finalized? Hvis ikke DVD'en er blevet afsluttet korrekt ifm. brændingen, vil der ikke være noget at se på skiven, hvis den lægges i en anden computer.

- Eller er billederne på disc'en samlet i en galleri/diasshow-fil, som måske kun kan køre i MacOS ?

Noget andet: Hvis den er fuld af billeder, hvorfor så ikke smide dem på en USB-pind i stedet? Det går normalt en del hurtigere med indlæsningen end fra en DVD.