Avatar billede Slettet bruger
29. august 2013 - 14:46 Der er 3 kommentarer

Hvilken laserprinter skal jeg vælge?

Hej alle,

Jeg håber at I kan hjælpe mig, er lige startet på mit kandidatstudie og skal have anskaffet mig en ny billig laserprinter, da den gamle Lexmark desværre er stået af.

Mit problem er at jeg er meget i tvivl om hvilken jeg skal vælge! Vi er to studerende der skal bruge den til hver vores studie, hvor der skal printes en del. Derudover har jeg følgende krav til den:
- Sort/hvid laserprinter
- Trådløst netværk, så vi kan printe fra mobil og tablet
- Skal være billig i drift (dvs. også når der skal købes ny laserpatron)

Derudover må den gerne kunne printe på begge sider, men er ikke et krav.

Håber at nogle af I kloge hoveder kan hjælpe :)
Avatar billede thov Forsker
29. august 2013 - 15:43 #1
En epidemi :-)
Min 20 år gamle Lexmark stod også af for nylig, så den er erstattet af en Brother 2135W, til lige under 700kr.

Om den er billig i drift ved jeg ikke, men købsprisen taget i betragtning, er den nok ikke den billigste - pengene skal jo kradses ind på den ene eller den anden måde.

Til tablets og smartphones har Brother en app (Brother print/scan) som virker fint.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. august 2013 - 15:57 #2
Om den er billig i drift, ved jeg heller ikke, men se: http://www.eksperten.dk/spm/985004

I lavprisklassen får man næppe noget der er billigt i drift... - og spørgsmålet er også om det er det man skal gå efter.... - det afhænger 100% af den mængde man printer.

Hvis man om 2 år skal ud og købe en tonerpatron til kr. 600,-, så er det næppe det der betyder det store.

Men printer man 1000 sider om måneden, skal man gøre sig selv den tjeneste at finde en lidt dyrere printer - oppe i kr. 3-5000,- lejet.

Men til under kr. 1000,- i indkøbsbudget, ville jeg søge på edbpriser.dk efter de påkrævede funktioner, og så vælge blandt de billigste.

Det kræver dog lidt research at finde ud af om de kan håndtere print fra mobil/tablet, da det bestemt ikke er alle enheder der kan det i dag...
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2013 - 07:51 #3
Tak for de gode input, havde nok tænkt mig en printer i prisklassen 1000 - 2000 kr, da mit budget ikke er så stort, men den skal også kunne holde et par år.

Har kigget lidt rundt på edbpriser.dk, men var lige så meget for at høre andres meninger om de forskellige, for der findes jo et hav af printere i den prisklasse.