Avatar billede SPINhead99 Praktikant
29. august 2013 - 08:33 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Overførsel af billeder og windows-brugerkonto

Jeg har lige formateret min PC og forinden da lavede jeg backup af mine billeder ved at overføre dem til en ekstern harddisk. Nu vil jeg gerne have billederne ind på min formaterede PC, men når jeg forsøger at flytte dem, siger den at jeg skal have "administrator permission" til at flytte dem. Jeg har således været inde og lege med "permissions" inde i billedernes egenskaber. Jeg har bl.a. sat min nuværende bruger til at have fuld control, men alligevel får jeg samme besked om at jeg ikke har ret til at flytte billederne.
Ej heller kan jeg åbne billeder fordi jeg "havent got the correct permisson to access the file location". Det skal siges, at jeg har overført mange andre billeder fra den eksterne harddisk uden problemer.

Er der nogen, der kan hjælpe mig?
29. august 2013 - 09:27 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede claes57 Ekspert
29. august 2013 - 09:56 #2
det er ikke billedernes egenskaber, men din brugerkonto, der skal have admin-rettigheder.
Så ind i kontrolpanel/bruger og ret din konto til at være administrator.
Avatar billede SPINhead99 Praktikant
29. august 2013 - 10:04 #3
karise_larry: Det er Windows 7 Home Premium.

claes57: Hvor er det lige præcis det er derinde?
Avatar billede claes57 Ekspert
29. august 2013 - 10:15 #4
Kontrolpanel / Brugerkonti
der er en 'skift kontotype' - og så vælger du administrator.
Avatar billede SPINhead99 Praktikant
29. august 2013 - 10:29 #5
claes57: Såvidt jeg kan se er jeg allerede administrator.
Avatar billede egmose Novice
29. august 2013 - 11:11 #6
Filerne kan være "låst" fra din tidligere installation, specielt hvis de kommer fra en bruger mappe.

Jeg plejer at bruge noget live boot af linux, og så kopiere det over på c drevet..
Avatar billede SPINhead99 Praktikant
29. august 2013 - 11:20 #7
egmose: Live boot af linux?? Er der noget man kan gøre tilsvarende i windows?
Avatar billede claes57 Ekspert
29. august 2013 - 11:22 #8
du skal måske 'tage ejerskab' af mapperne på den eksterne disk.
i stifinder: højreklik på en mappe på den eksterne, vælg egenskaber.
fanebladet sikkerhed - marker dit brugernavn, nedenunder klik på avanceret for at tillade alt pånær 'specielle tilladelser'.
Avatar billede SPINhead99 Praktikant
29. august 2013 - 11:38 #9
claes57: Det har jeg gjort. Full control og alt muligt, men det har ingen effekt.
Avatar billede SPINhead99 Praktikant
31. august 2013 - 08:08 #10
Ingen, der har flere forslag?
Avatar billede SPINhead99 Praktikant
11. januar 2014 - 19:08 #11
Intet løsning.