Avatar billede nesanoj Nybegynder
29. august 2013 - 07:40 Der er 2 kommentarer

Toner - Brother MFC 9840 - tom patron?

Maskinen melder tom toner alt for tidligt. Det er lykkedes mig at tømme patronerne - der var ca. 50% endnu - og overhælde til andre "tomme", men har hørt at patronerne har en eller anden kode som printeren kan læse når de er nye! Hvordan starter man en brugt - fyldt patron - op igen?

Nesanoj
Avatar billede sadolin1978 Novice
29. august 2013 - 08:32 #1
hvis du vil arbejde med det er der flere virksomheder der sælger de kodechip der skal bruges.

kan ikke give dig et direkte link men her er der flere muligheder for at se hvad det kræver

https://www.google.dk/#q=toner+chip+reset+brother

jeg vil dog ikke anbefalde det selvom det er original toner, men måske overveje at købe en anden printger i stedetfor da Brother som udgangspunkt er billig i anskaffelse men dyr i forbrugsstoffer.

har flere gange selv haft en samtale med en konsulent fra brother der fastholdt at deres tromle kunne køre 50.000 print men når den skal køre en gang pr. farve hedder regnestykket som jeg ser det 50.000/4 = 12.500 print.

Det næste du skal regne med er at den kodechip er forudprogrammeret med X antal pring med en dækflade på 5 eller 6 % og derfor kan du være heldig at der er toner i overskud men du kan også være uheldig at toneren er tom inden tælleren er udløbet.
Avatar billede sadolin1978 Novice
29. august 2013 - 08:33 #2