Avatar billede mettesmac Nybegynder
28. august 2013 - 10:18 Der er 2 kommentarer

Lagringsplads og tilgængelighed

Nok et meget simpelt sprøgsmål for jer eksperter:o)

Har lige købt en mac air og har problemer med min lagringsplads, eller rettere jeg ved ikke, hvordan jeg udnytter den.

Jeg er ved at downloade et program, og så får jeg at vide, at der ikke er nok plads på Mac HD (programmet kræver kun 1,7 G). Hvilket jeg står uforstående overfor, da der kun er udnyttet 1,5 G ud af 120 G.

Hvordan udnytter jeg de sidste 118,5 G???

Hvor ligger de gemt?
Avatar billede sonalias Seniormester
28. august 2013 - 10:42 #1
Mit gæt er at du har hybrid SSD (OSx ligger på SSD mens du har 120GB lagring på anden partition) Gå ned i root / volumes hvor du gerne skulle se den anden partition
Avatar billede mettesmac Nybegynder
28. august 2013 - 11:00 #2
Ja det er en SSD, men det gjorde mig lidt mere forvirret:o)

Mac fortæller mig også at jeg har opbrugt min plads på startdisk. Problemet er at jeg ikke ved hvad jeg skal gøre....