Avatar billede Kaspermoeller Nybegynder
27. august 2013 - 10:34 Der er 12 kommentarer

Politi Virus.

Hej.
Jeg er også blevet en heldig ejer af denne formåse Politi virus der låser ens skrivebord.
Jeg har en Sony Vaio smartbook. Jeg har læst og prøvet at trykke både F8 og F12 under opstart af computeren, men den ville ikke komme med fejlfinding eller noget andet - ingen reaktion.
Hvad gør jeg?
Håber der er et klogt hovedet derude :-)
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2013 - 12:34 #1
Hvilke sikkerhedsprogram har du på computeren, ved du hvorfra ( hvilke side ) du har fået Ukash virus.
http://pixxel.dk/om.html
Avatar billede 220661 Ekspert
27. august 2013 - 16:52 #2
Hvad sker der når du prøver fejlsikret tilstand (F8)?
Kommer du ind på den sorte skærm, hvor du kan vælge noget?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. august 2013 - 16:54 #3
Der er nemlig flere versioner af denne virus. Den "værste" af dem, der kan man ikke opstarte pc i fejlsikret tilstand, fordi den går i blå skærm et øjeblik og genstarter.
Avatar billede vmanmartin Novice
27. august 2013 - 18:38 #4
Hej velkommen i klubben med en ukash virus.

En hurtig søgning på google, fandt jeg frem til denne hjemmeside her, hvor der står beskrevet hvordan du kan fjerne den igennem et usb stik.

http://viruss.dk/politi-kongeriget-danmark/

Håber det kan hjælpe dig.

/Martin
Avatar billede 220661 Ekspert
27. august 2013 - 20:32 #5
#4
Brug af Farbar Recovery Scab Tool kræver man kan supporte i denne.
Er du i stand til det, når spørger lægger de to logs herind, som der beskrives i linket?
Avatar billede f-arn Guru
28. august 2013 - 12:26 #6
Jeg har aldrig set "Politi virus"/Ukash ændre i Systemfiler, så søgningen efter services.exe er formodentligt pga. en ældre version af ZeroAccess/Sirefef.

Det var i hvert fald grunden på Spywarefri :-)
Avatar billede madtex Nybegynder
02. september 2013 - 22:25 #7
Hej Jeg er også med i klubben med Ukash Virusen af den værste.

Jeg fik virusen i Torsdags og tog min computer fra.

Jeg Fandt denne side ved at surfe på en lånt computer og læst at man kunne fjerne den med en live CD som man kunne hente, men hvordan fungere den, det er det jeg ikke kan finde ud af og når hvordan man kan hente den.
03. september 2013 - 06:38 #8
Ref #7;

Velkommen til E. ...

Hvilket STYRESYSTEM ?

Velkommen i [Ukash virus] klubben...

Fejlsikker tilstand - Systemgendannelse !!!
Som her ->
www.eksperten.dk/spm/970326#reply_7990002
Avatar billede madtex Nybegynder
03. september 2013 - 14:11 #9
Hej

Jeg er ikke helt klar over hvad et STYRESYSTEM er, men jeg kan sige at jeg bruger Windows Vista på min computer.

Jeg er ikke særlig computersmart for jeg ved kun hvordan man kom på og af, og kommer ind i de programmer som man skal brug
Avatar billede f-arn Guru
03. september 2013 - 14:56 #10
@madtex

Du bør oprette dit eget spørgsmål, og da du bruger Vista kan du nok bruge linket i #4.
Avatar billede madtex Nybegynder
09. september 2013 - 14:56 #11
til den sidste der svaret på mit sidste indslag

Jeg har prøvet set link og følgt instuktioner men jeg får kun en hvid skræm så den har ikke hjulpet
09. september 2013 - 15:25 #12
@madtex

...Du bør oprette dit eget spørgsmål...