Avatar billede Vendelboe20 Nybegynder
24. august 2013 - 20:14 Der er 1 kommentar

Tildele IP adresser via DHCP i virtuelt miljø

Hej.

Jeg har længe ønsket at kaste mig ud i, at leje med Windows server.

Jeg har PT installeret Windows 2012 i en virtuel maskine (VirtualBox) samt Windows 7 i en virtuel maskine også.

Jeg har opsat et domæne på win2012 og har forsøgt mig med at opsætte DHCP efter guides på youtube.

Hvad jeg ikke lige kan gennemskue er, hvordan jeg får de to virtuelle maskine forbundet virtuelt. De guides jeg har set, har det forgået over en fysik router og mellem 2 fysiske maskine, i et lukket LAN miljø. Men jeg har begge virtuelle maskine kørende på en PC. Win7 maskinen får ikke tildelt nogen IP-adresse fra min DHCP server på win2012 maskinen, så jeg har fundet frem til at de to virtuelle maskiner ikke kan se hinanden.
Håber der nogle der kan forklare mig hvordan jeg kan sætte det op. Jeg har forsøgt hele eftermiddagen at rode med forskellige settings i VirtualBox, for at se om det kunne løse det.

PFT.
/Jonas
Avatar billede HKW Nybegynder
25. august 2013 - 00:54 #1
Sæt netværkskortene i maskinerne til "internal network" og giv dem det samme navn. Internal network betyder, at de taler internt sammen i virtualbox. dhcp-serveren vil således ikke forstyrre resten af dit netværk.