Avatar billede mikevds Nybegynder
23. august 2013 - 12:32 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Software til menustruktur overblik

Hej Eksperter,

Jeg sidder med en intern B2B webshop med et temmeligt misvedligeholdt menusystem.

Problemet er, at mine kollegaer har oprettet menuer og undermenuer på må og få, i takt med at de syntes der var behov for det.

Dette "menu-træ" er nu så indviklet at det ikke er til at finde ud af længere, og nu vil jeg til at rydde op en gang for alle.

Menuen har 8 hovedpunkter, og hver af disse har flere undermenuer, som så igen har undermenuer...altså ialt 3 niveuer, hvilket er meget passende. Når vi når ud i yderste led er der flere hundrede punkter.

Jeg leder efter et stykke software hvor jeg kan flytte, oprette og slette menuer og undermenuer, gerne i et program der er lavet til dette formål, men ikke nødvendigvis.
Jeg mangler simpelthen overblik, og at printe alle menu-navne ud og hænge dem op på en tavle er en smule overvældende.

Findes et sådan program, og er der nogen der har erfaringer med dette problem?

På forhånd tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. august 2013 - 14:25 #1
du kan prøve http://www.coffeecup.com/sitemapper/
det er gratis at teste - og du skal jo kun bruge det i få dage (hvis I vil bruge det til SEO også, så køb det).
Avatar billede mikevds Nybegynder
26. august 2013 - 13:24 #2
Jeg fandt frem til at det jeg manglede var et "mind mapping" værktøj. Valgte XMind som fungere super godt.

http://www.xmind.net/index2/?utm_expid=12673998-1.0XT6E07cTQ67Cdy6qI89pA.1&utm_referrer=http%3A%2F%2Fwww.xmind.net%2Findex2%2F