Avatar billede maximillius Nybegynder
21. august 2013 - 21:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Grafik kort defekt???

https://www.dropbox.com/s/w0ox205rx86rzhx/2013-08-21%2021.32.28.jpg
Hej jeg har taget et billede af min skærm på min stationære pc fra Dell. Den har en del år på bagen, men virker ellers fint. ville høre om der er nogen der ved hva de grønne pixels eller hva det kaldes, kan være??
Kan det være mit grafikkort der er ved at stå af??
Det er ikke skærmen, da jeg har prøvet en anden skærm, hvor det er samme problem...
Det står bare og vibrer på samme sted!

Håber i kan hjælpe...;)

Maxi
Avatar billede Jensen DK Novice
22. august 2013 - 06:10 #1
Har du prøvet at opdatere driveren til grafikkortet?
Avatar billede DellLytter Nybegynder
22. august 2013 - 09:09 #2
Hej Maxi

Prøv at opdater din driver, som #1 skriver. Virker dette ikke, kan du køre en PSA, for at teste maskinen for eventuelle hardwarefejl. Dette gøres ved at trykke F12 ved opstart (Dell Logo). Vælg herefter diagnostics.

//Karina
#IWork4Dell
Avatar billede maximillius Nybegynder
22. august 2013 - 15:18 #3
Vil prøve at opdatere i første omgang...
Avatar billede maximillius Nybegynder
22. august 2013 - 17:55 #4
Har nu prøvet at opdatere og fejlfinde som i foreslog, men intet resultat...:(

Så Jeg ved ikke helt hva der så er i vejen...
Avatar billede 220661 Ekspert
22. august 2013 - 18:17 #5
Har du tjekket alle kabelforbindelser inden i computeren?
Tjek når du er derinde hvordan den ser ud
Er den støvet, så rens den.
Mistanke til strømforsyningen kan vel heller ikke udelukkes?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. august 2013 - 18:18 #6
Er det billede du viser her det eneste du ser, eller er der boot skærm i starten?
Avatar billede maximillius Nybegynder
22. august 2013 - 21:26 #7
Vil da prøve at kigge ind i kassen og tjekke kabler og deslige....
Det billede du ser, er en afspiller hvor der ikke er noget der bliver afspillet, bare for at lave en sort baggrund og fremhæve de pixel-fejl, så er de mere tydlige...;)
PC-en virker fint, bortset fra disse pixeleringer som jeg synes bliver værre og værre...
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2013 - 04:03 #8
hvis pixelfejl bliver værre er det grafikkort RAM som er gået i stykker
ELLER
driver der går amok.
Avatar billede maximillius Nybegynder
23. august 2013 - 14:03 #9
Kan man så ikke bare skifte det grafikkort?? Så kan jeg jo lave udelukkelsemetoden...;)
Det tager jo ikke skade af at blive udskiftet...;)