Avatar billede simon1996 Nybegynder
14. august 2013 - 23:01 Der er 4 kommentarer

Skærm er større end den er

Hej eksperten.
Jeg har altid kørt på bærbar med en tilsluttet skærm 23".
Men lige siden jeg har fået ny bærbar med Full HD opløsning (1920x1080) så har min tilsluttede skærm opført sig mærkelig, f.eks. når jeg åbner internet browser på bærbar skærmen, og rykker den over på min tilsluttede skærm bliver den meget større, og hvis jeg trykker maksimer, så forsvinder der hvor man kan skrive website addresser og Minimer/maksimer/luk knapperne ud af skærmen, og hvis jeg scroller så langt op med musen jeg kan på skærmen så forsvinder den, altså ligesom om at skærmen er for lille og der er noget "uden om". Men det er kun på min tilsluttede skærm.
Noget der ved hvad jeg kan gøre?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. august 2013 - 08:13 #1
Det lyder som et almindeligt problem, når du har en tilsluttet skærm i en anden opløsning end bærbar-skærmen. Problemet er affødt af, at grafikkortet er sat til at køre med samme opløsning på både den indbyggede og eksterne skærm. Den eksterne har ikke så mange punkter som den bliver bedt om at vise, og viser derfor kun "center" af området.

Problemet løses lettest via grafik-softwaren til grafikkortet. Der kører sikkert noget genvej til grafikindstillinger nede i "process tray" (der nede ved siden af uret). Den skal du fange, og finde stedet der omhandler tilslutning af flere skærme - og her skulle gerne være flere muligheder for at indstille, hvordan skærmen opfører sig.
Avatar billede iNd3x Nybegynder
15. august 2013 - 09:13 #2
Du kan oftest også højreklikke ude på skrivebordet, og finde dit grafik software der. :)
Avatar billede simon1996 Nybegynder
15. august 2013 - 10:52 #3
Mange tak for hjælpen, det hjalp :)
Du kan lige oprette svar så du kan få pointene
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. august 2013 - 14:17 #4
Jeg springer over, tak...