Avatar billede FreddyDK Nybegynder
14. august 2013 - 12:37 Der er 3 kommentarer

Hvordan kommer jeg igang?

Hej eksperter.
Mit navn er Frederik, og jeg vil gerne have et job hos
`Sony Pictures Animation`

Men det jeg begynder at svede over, er hvordan jeg kommer igang?

Jeg kan overhovedet ikke tegne, eller ved ikke hvordan man animere.

Men her er spørgsmålene:
1. Kan jeg sagtens komme til at arbejde ved dem, hvis jeg tager kursur og andre ting der kan hjælpe mig?

2. Tager det lang tid at lære at tegne, noget rigtigt flot som dem.

Jeg håber jeg får svar.
Avatar billede chalde Seniormester
14. august 2013 - 12:52 #1
Jeg kan overhovedet ikke tegne, eller ved ikke hvordan man animere.
Hvordan ved du så at du gerne vil arbejde med det?
Avatar billede claes57 Ekspert
14. august 2013 - 12:54 #2
Tror, det er lidt som at spille et instrument - de fleste kan lære noget, men at blive god nok til at have det som erhverv kræver også talent.
Så du skal have kunstneriske evner for at der er noget at bygge på.

Her er en dansker, der kunne http://www.plaschke.dk/tegnefilm/klubien.htm
Avatar billede flope Nybegynder
16. august 2013 - 15:06 #3
Det er meget begrænset hvad der findes af animations-skoler i Danmark, men et godt sted at starte er www.3dcollegedenmark.dk
En kortvarig videregående uddannelse som specialiserer sig indenfor hånd-tegning, animering og 3d stilbilleder.