Avatar billede beast Nybegynder
14. august 2001 - 15:27 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

beskytte mapper HASTER!!!!!!!!!!!!!

Er det muligt på en eller anden måde at beskytte/skjule/sætte password på/ tilgangen til drev på windows 98-maskiner ved brug af VB ?  Den der registry-hack, der heddder NoDrives er ikke tilstrækkelig, da man jo bare kan skrive c: i explorer o. lign.

Avatar billede jasber Nybegynder
14. august 2001 - 15:37 #1
Nej, det er ikke muligt. Begrænsningen ligger i fil systemet. FAT filsystemerne har ikke mulighed for at sætte sikkerheds \"flag\". Hvis du skal beskytte en mappe er du nødt til at køre med NTFS, og det kan du ikke umidelbart i Windows 98.
Avatar billede beast Nybegynder
14. august 2001 - 15:39 #2
Er du sikker på at der ikke er andre muligheder... der findes jo et utal af programmer der kan password-beskytte mapper.... findes der noget VB-sourcecode?
Avatar billede jasber Nybegynder
14. august 2001 - 15:39 #3
Ikke så vidt jeg ved... men jeg kan jo ta\' fejl :-)
Avatar billede beast Nybegynder
14. august 2001 - 15:40 #4
men alle de programmer...hvordan er de bygget op?
Avatar billede jasber Nybegynder
14. august 2001 - 15:41 #5
Ved jeg faktisk ikke... :(
Avatar billede jasber Nybegynder
14. august 2001 - 15:46 #6
Vil tro at de gør det ved at kryptere data. Om man kan gøre det samme med sit C: drev... tror det ikke.
Avatar billede moses Praktikant
14. august 2001 - 15:47 #7
http://www.folder-guard.com/

Det kan, hvad du søger !!
Avatar billede beast Nybegynder
14. august 2001 - 15:48 #8
Nu er det ikke lige et program jeg søger, men noget sourcecode, som jeg kan implementere i mit program.... hvis det endelig var skal programmet være freeware
Avatar billede moses Praktikant
15. august 2001 - 09:06 #9
Sorry det findes ikke !

Du er ikke alene ... Der er mange, som gerne vil spærre af for enkelte foldere og/eller filer.

Avatar billede moses Praktikant
15. august 2001 - 10:46 #10
Så denne her da !?!?!?

http://www.mybestsoft.com/downloads/secdep.zip

Den kan downloades frit, men du bliver opfordret til at betale efter en \"rimelig\" prøvetid.
Avatar billede moses Praktikant
15. august 2001 - 11:06 #11
Eller endnu bedre - denne her:

http://www.pcguardian.com/EPFLite.exe

Den skal bare installeres og folderen angives, så gør den det hele i baggrunden !!
Avatar billede beast Nybegynder
16. august 2001 - 18:50 #12
Desværre...jeg kan ikke rigtig bruge nogen af dem til noget...
Avatar billede kantoraza Nybegynder
26. oktober 2002 - 16:36 #13
Hey.

Du kan da beskytte filerne!

www.northcode.tk

under products.

Mvh.
Rasmus
Avatar billede fizz Nybegynder
03. juni 2005 - 22:53 #14
kryptering?