Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
13. august 2013 - 11:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

control som enten radiobuttonlist, checkboxlist eller dropdownlist (dynamisk)

Jeg behøver hjælp til nedenstående - til brug for en form der skabes dynamisk fra en database.

controlItem skulle helst kunne være: radiobuttonlist/chcekboxlist(/dropdownlist)

Control controlItem = new Control();

for (int i = 0; i < 10; i++)
{

    if (i % 2 == 0)
    {
        controlItem = new RadioButtonList();
    }
    else
    {
        controlItem = new CheckBoxList();
    }

    controlItem.Items.Add(new ListItem("et", "1"));
    controlItem.Items.Add(new ListItem("to", "2"));
    controlItem.Items.Add(new ListItem("tre", "3"));

}
Avatar billede Syska Mester
13. august 2013 - 11:26 #1
Udover denne:
Control controlItem = new Control();

Ny oprettede instanse aldrig vil blive brugt.

Jeg tvivler også på at Control har en "Items" property.

Men kan du ikke lige præcisere hvad dit spørgsmål egentlig er?
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
13. august 2013 - 11:30 #2
jeg ønsker at kunne tilføje en control som kan være af typen: radiobuttonlist, checkboxlist
Avatar billede Syska Mester
13. august 2013 - 11:41 #3
Jeg ville nok lave et factory per "control" type, som du så kan resolve ud fra den valgte DB værdi. Det factory skal så have implementering af hvordan den bygges op og så kan returnere en "WebControl".

Yderlivere skal den nok også have muligheden for læse valgte muligheder ud ... og sætte valgte muligheder.
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
14. august 2013 - 07:38 #4
det ser godt ud, læg et svar
Avatar billede Syska Mester
15. august 2013 - 12:53 #5
Svar