Avatar billede simtja Nybegynder
11. august 2013 - 15:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Cloud/servermuligheder

Hej eksperter

Jeg står i en situation, hvor jeg måske skal "pendle"/arbejde på 2 forskellige stationære iMacs. I stedet for at slæbe en USB-harddisk med mig rundt, så overvejer jeg noget cloud-løsning. Men hvad bør man vælge?

Jeg er helt klar over at ordentlige løsninger koster, men jo billigere jo bedre selvfølgelig. På den anden side skal nok bruge minimum 500gb og det skal fungere ordentligt.

Det ville være fedt, hvis man kunne arbejde med det online, men hvilke krav vil det så stille til netværkshastighed?

Any suggestions?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
11. august 2013 - 16:47 #1
Tja, kigger man på reklamen for oven i denne tid, så har TDC Hosting kampagne på deres Cloud Filedrive, netop op til 500GB.
Se evt. http://www.tdchosting.dk/online-shop/cloud-hosting/cloud-filedrive/priser-og-pakker/
Avatar billede claes57 Ekspert
11. august 2013 - 17:29 #2
jeg ville vælge en ekstern disk - den koster i alt det samme som en måneds plads hos tdc, og der er ikke problemer med internet up/down-hastigheder.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
11. august 2013 - 17:32 #3
Hehe... nu skriver han jo selv "I stedet for at slæbe en USB-harddisk med mig rundt..."
Avatar billede claes57 Ekspert
11. august 2013 - 17:59 #4
tdc er så 875kr/md + minimum en 30/30gbit linje begge steder (den ene er vel 100% firmabetalt). Kan man overhovedet få en 30/30 linje eller bedre på bopælen?
Avatar billede simtja Nybegynder
11. august 2013 - 17:59 #5
Tak for svaret, men TDC har ikke en OSX klient endnu, så folk med Mac må nøjes med webløsningen. Desuden er det ret dyrt. Dropbox tilbyder 500 gb for ca. 2.300/år. TDCs bliver 8.400/år.
Avatar billede simtja Nybegynder
11. august 2013 - 18:17 #6
... ja, plus moms...
Avatar billede simtja Nybegynder
12. august 2013 - 14:08 #7
Tror I man vil kunne arbejde fornuftigt på dropbox, når arbejdsfilerne ligger på 10-100 mb? Og hvilken forbindelse tror I, er nødvendig?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. august 2013 - 18:24 #8
Hej igen.

Alt Om Data havde en test på et tidspunkt (dog desværre ikke meget om hastigheden):
https://docs.google.com/file/d/0B08_fo3-Wd3kQkJSb0htMTBRQnlqb0ZSX1dYdVpMdw/edit
Også DataTid har skrevet en del:
http://www.datatid.dk/de-bedste-lagerpladser-i-skyen

Til den lave ende af de 10-100MB er der ikke rigtigt nogen problemer, men i den anden ende af skalaen, vil det nok være rarest med en fiber på min. 60/60.

De bedste hilsner
Avatar billede simtja Nybegynder
12. august 2013 - 19:23 #9
Fedt, tak! Tror sgu SugarSync er sagen!
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. august 2013 - 20:31 #10
Super - god vind med projektet.