Avatar billede blopper Nybegynder
09. august 2013 - 15:03 Der er 6 kommentarer

backup af win8

hej
er der nogen der kender et prog, der ka lave en backup/image af min pre-installeret win 8 som jeg ka ligge på min ext. harddisk?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. august 2013 - 16:16 #1
Du kan klone din harddisk med denne her:
http://www.partition-tool.com/landing/home-download.htm
Avatar billede 220661 Ekspert
09. august 2013 - 16:30 #2
Skal du bruge programmet bagefter løbende til at køre image filer frem og tilbage, er det måske en anden løsning du skal bruge dog.
http://www.todo-backup.com/products/home/free-backup-software-features.htm
Avatar billede hjolsen Ekspert
09. august 2013 - 17:25 #3
Brug de indbyggede funktioner i win 8 :

Opret et gendannelses drev på en USB nøgle: Den kan din win 8 PC starte op på og geninstallere Windows på feks en ny harddisk.
Lav et backup-image af Windows med dine installerede programmer med Windows  systemafbildning  og regelmæssige backup med  sikkerhedskopiering.
Avatar billede blopper Nybegynder
09. august 2013 - 17:41 #4
har lige kigget hurtigt på EaseUS® Todo Backup Free 6.0 som du foreslog "220661" og ligner det jeg søger, men det bliver i morgen, da vi ska bruge comp. til at se film i aften og så ska det lige passe det driller.

"hjolsen" mener du jeg ka lave et gendannelsespunkt og gemme på en usb/ekstern disk også slette hele min puter og installere win 7 også på et senere tidspunkt gendanne fra usb/disk så jeg har win 8 igen, det er jo en lovlig win 8 der fulgte med min nye puter
Avatar billede blopper Nybegynder
10. august 2013 - 10:15 #5
tænker lidt om jeg ikke "bare" ka lave en backup af "Recovery" partionen 900mb og "restore" partionen 20GB
så burde det vel være nok til at gendanne den pre-installeret win8 og diverse prog. der fulgte med min puter?

for hvis jeg skal lave en backup med "EaseUS® Todo Backup Free 6.0" så fylder det sgu 136GB
Avatar billede hjolsen Ekspert
11. august 2013 - 12:40 #6
Ja du kan oprette én usb nøgle som geninstallerer dit pre installerede Windows  (det kræver normalt en usb nøgle på 16 GB).
Jævnligt kan du så lave et image af hele HD (systemafbildning) virker lidt i retning af den normale systemgendannelse men image bør ligge på et extern medie .

Kig under : system og sikkerhed - filhistorik . Her finder du både "genoprettelse" og "Windows 7 filgenoprettelse" (lidt misvisende på en win 8 maskine) .