Avatar billede Dovendyret18 Nybegynder
09. august 2013 - 01:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til computer valg..

Hej folkens.

Jeg leder lige pt. efter en studie-computer, det ikke noget vildt studie bare HF.
Mine krav til computeren:
Max 6500 kr.
Max 14".
Kun: Acer, Asus, Dell, HP, Lenovo, Samsung og Sony.
Kun: i5 eller i7 processor.
Kun: HHD eller SSD.
Max 2 kg.

Har efter min lange søgen fundet disse 3 computere:
http://www.fona.dk/elektronik/elektronik-produkt/notebook?navn=hp-envy-4-b%C3%A6rbar-computer-envy-4-1200&id=0-4406123580

http://www.edbpriser.dk/baerbar/lenovo-ideapad-u410-4376-id-7143965.aspx

http://www.edbpriser.dk/baerbar/sony-vaio-t-series-svt1313s1e-id-7206617.aspx

Hvis i har nogle forslag selv, vil jeg meget gerne høre dem.
PS. syntes du også farven på Lenovo'en er for tøset, eller hvad syntes du? (det til en fyr). Tak på forhånd.
Avatar billede sadolin1978 Novice
09. august 2013 - 09:07 #1
gode bud du har fundet, men de erfaringer jeg har er at man hurtig bliver træt i øjenene når skærmen er under de 14 tommer derfor ville jeg anbefale en 15,4 15,6 som minimum.

der er dog 3 bud hvor de 2 ligger inden for dine krav til skærmen og den sidste er en 15,6 tommer

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/ViewProductCompare-Show?products=LEU59362451@store-elgigantenDK|ACNXM42EG004@store-elgigantenDK|ACNXM49ED012@store-elgigantenDK

mit valg ville nok falde på acer V5
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2013 - 10:51 #2
Ærgeligt du ikke har lige lidt over beløbet http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=772512 ellers. Du får en FullHD skærm og en ssd i først link.
Avatar billede Dovendyret18 Nybegynder
11. august 2013 - 00:18 #3
sadolin1978@

Har selv haft en HP i 15,6" og det er altså alt for stort til studie, da man også skal have plads til bøger osv. Glemte at sige at kan også godt lide en computer med et fedt design, så derfor tror jeg ikke jeg vælger Acer'en, selvom det var et fedt bud, og et af dine andre forslag var på 15" så den dropper jeg, men Lenovo'en fandt jeg faktisk i en bedre udgave med i7. http://www.edbpriser.dk/baerbar/lenovo-ideapad-u310-4375-id-7189030.aspx
Men tror heller ikke det bliver den, tror faktisk jeg vil prøve HP Envy'en, har du noget erfaring inden for det mærke eller producent?

hugajohan@

Skal kun gå på HF, så en studie-computer skal ikke være så dyr, selvom det var et klart godt bud, men tror ikke Elgiganten har den længere på market?
Avatar billede Dovendyret18 Nybegynder
11. august 2013 - 00:24 #4
hugajohan@

Den Acer Aspire S7 som sadolin viste mig, er også med FullHD og ssd, men tak for dit bud.
Avatar billede sadolin1978 Novice
11. august 2013 - 10:01 #5
min erfaring med HP er fra deres pavileon serie og den er ikke god. for mange problemer med varme.
hvordan deres envy serie er ved jeg ikke.

Mht Lenovo er det det vi bruger i den virksomhed jeg er ansat i nu, og jeg må indrømme det er lidt blanede føgelser.
får du en ægte lenovo og ikke piller for meget med den software der er med så er det fortrinsvis gode oplevelser.
Avatar billede Dovendyret18 Nybegynder
13. august 2013 - 01:12 #6
Har også selv erfaring med hensyn til blæseren på hp'er, så det derfor jeg ikke vælger hp alligevel, ville faktisk vælge den du sagde: Acer Aspire S7 men vælger den ikke alligevel, da den ikke har så meget batteri tid, og vil ikke sidde og skifte batteri. Så nu jeg på bar bund igen, ellers vælger jeg nok Sony'en