Avatar billede infestor Nybegynder
08. august 2013 - 13:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Gendannelse af Lagringsmappe i outlook express 6

Har en gammel pc med OE6 på.
Skal have flyttet mails og kontakter over på noget nyt.
Prøver at eksportere det og får en MAPI fejl. Pyt tænker jeg.
Går så ind i lagringsmappen og vil lave en sikkerhedskopi.
Kvajer mig og får flyttet destinationen på lagringsmappen.
Ergo forsvinder alting :(
Jeg har ingen anelse om hvad stien hed før.
Men det eneste sted jeg kan finde der ligger noget der minder om de gamle mails er
/docs&sets/"bruger"/app.data/Microsoft/office/
Skifter jeg lagrigsmappe hertil kommer de dog ikke frem i OE.

Jeg har kørt gendannelse (bios-batteriet virker ikke, så alt er lidt kaos) - og den skifter selv lagringsmappen til det som den nok oprindeligt var:
/docs&sets/"bruger"/loka.indstil./app.data/Identities/{mange tal}/Microsoft/Outlook Express/
Denne mappe er dog piv tom...

Kan man reetablere det?
Avatar billede infestor Nybegynder
08. august 2013 - 13:10 #1
Ok har googlet lidt mere. De forskellige mapper ligger som .dbx filer. På mirakuløs vis har jeg kopiret dem i en backup mappe.

Har lagt filerne under den gamle sti i lagringsmappen og det virker - mailsne kan læses igen.

Jeg vil dog lade denne post stå åben, da der ikke er svar på det andre steder.

Ændrer man sin lagringsmappe destination sletter den alle filer uden tøven undtagen adressekartoteket. Men har man backup af sine filer kan det reddes.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. august 2013 - 13:16 #2
når du har fundet filerne, så er det letteste at bruge thunderbird fremover (den passer til alle windows versioner). Du skal så installere thunderbird på denne maskine, og derefter tage en backup af dens data (fx til usb-stick). På den nye maskine installeres thunderbird og backupprogrammet, og du reetablere data fra usb. Så kører det.

xp-adressebog ligger i
C:\Documents and Settings\Claes57\Application Data\Microsoft\Address Book
og hedder Claes57.wab
(skift selv brugernavn til dit eget)
emails ligger i
C:\Documents and Settings\Claes57\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{B248DF4C-7F79-46AA-A0BB-42F7131BFAF5}\Microsoft\Outlook Express
Der ligger flere filer af typen .dbx

Så i stifinder søger du på *.dbx og *.wab, og få dem placeret korrekt (mens OE er lukket).

Thunderbird: http://www.mozilla.org/da/thunderbird/
Backup: http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-mozbackup.php
Avatar billede infestor Nybegynder
06. december 2013 - 10:14 #3
Hov vi lukker...