Avatar billede flyingmonkeyss Nybegynder
07. august 2013 - 22:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Flyt og luk email.

Hej Eksperter.

Jeg har en gammel email konto hos MailMe.dk
Men jeg vil ikke bruge den mere da jeg ikke kan sende mail fra denne mail via outlook med mindre at jeg vælger at opgradere min gratis mail til en betalings mail.

Jeg har dog en del ting tilknyttet denne mail.
Er der en nem/let måde at skifte mail?!?

Jeg overvejer at få Gmail i stedet og lukke mailen, men jeg vil ikke miste mine tilknyttet ting.
Avatar billede ejvindh Ekspert
08. august 2013 - 12:28 #1
Man kan jo altid oprette en ny email-adresse, og så bare beholde den gamle, hvis man vil. Du kan ikke på nogen nem måde få flyttet de ting du har hos mailme.dk over i gmail.

Men så vidt jeg kan se på mailme's hjemmeside, så burde det ikke være rigtigt, at du ikke kan bruge outlook. De skriver at de har pop3/imap tilgængelighed. Hvis det er rigtigt, så er det muligt at hente mails ind i outlook. Så skal du bruge en smtp-adresse til at afsende fra outlook. Men smtp-adressen kommer typisk fra din internet-udbyder, og har altså ikke nødvendigvis noget med mail-udbyderen at gøre.

(at gmail så godt nok tilbyder en smtp-funktion er en helt anden, og ekstraordinær, ting)
Avatar billede flyingmonkeyss Nybegynder
08. august 2013 - 14:14 #2
Ja jeg kan godt hente mails ind i outlook, men jeg ville gerne kunne sende også, jeg har yousee internet og få denne meddelse når jeg prøver at sætte det op og sende en mail.

Opgaven XX@MailMe.dk - sender' rapporterede en fejl (0x800CCC78) : 'Meddelelser kunne ikke sendes. Kontroller e-mail-adressen under egenskaber for din konto. Serveren svarede: 550 5.7.1 authentication needed, relaying denied, se venligst http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=23430

Jeg ved ikke lige hvordan jeg kommer vider her fra.
Avatar billede ejvindh Ekspert
08. august 2013 - 15:47 #3
Det ser ud til at du bruger asmtp-adressen (asmtp.yousee.dk). TDC er i gang med at udfase den mere traditionelle (smtp.yousee.dk), og jeg ved ikke hvor langt de er med det. Men da jeg selv brugte tdc til mail, virkede smtp-versionen faktisk også stadig bedst. Har du prøvet at se, hvad der sker, hvis du indsætter smtp-adressen i stedet for asmtp?

Hvis det ikke virker, findes der muligvis en anden work-around. Hvis du opretter en gmail får du nemlig også tildelt en gmail-smtp. Du kunne jo være lidt fræk og så bruge den, når du skal sende emails fra din mailme-konto i outlook. Der er en lille hage ved det, at Google ikke garanterer, at de slet ikke kigger i dine beskeder -- men det er jo ikke anderledes end hvis du bruger en decideret gmail.

Læs mere her: http://lifehacker.com/111166/how-to-use-gmail-as-your-smtp-server

(læs også update 1+3 nedenunder teksten)
Avatar billede flyingmonkeyss Nybegynder
12. august 2013 - 19:51 #4
Hej igen.

Jeg har prøvet en del ting efterhånden og til sidst skrev jeg en mail til min udbyder ang. deres smtp, men denne kan jeg ikke få lov at bruge.
Jeg fandt der næst ud af at jeg kunne få 7dages gratis smtp server hos smtp.dk - der efter vil det koste penge.

Jeg har prøvet lidt af det du linker til fra lifehacker, men uden held.

Jeg kunne forstille mig at jeg skal køre en smtp server selv, hvis man kan? (Jeg ved godt vi kommer lidt offtopic nu).
Men hvis jeg kan har du/i så et forslag til et lille smtp server program, som jeg evt. kunne starte op sammentidigt med Outlook.
Avatar billede flyingmonkeyss Nybegynder
12. august 2013 - 19:52 #5
(Med den gratis prøvetid på en smtp server virkede min sende funktion)
Avatar billede ejvindh Ekspert
14. august 2013 - 14:36 #6
At sætte en egen smtp-server op findes der en vejledning på her:
http://stackoverflow.com/questions/16076946/how-to-configure-my-own-smtp-server-on-my-system

Jeg har ikke selv afprøvet den, men den ser meget grundig ud. Dog er den vist målrettet XP, så du kan godt risikere at tingene ser lidt anderledes ud, hvis du bruger noget andet som styresystem
Avatar billede flyingmonkeyss Nybegynder
22. august 2013 - 15:03 #7
1000 tak, jeg kommer ikke tætter på end dette - smid et svar som løsning så giver jeg dig points
Avatar billede ejvindh Ekspert
22. august 2013 - 19:40 #8
Der var nu allerede et svar, men du får lige et mere ;-)