Avatar billede ursamajor42 Nybegynder
14. august 2001 - 14:36 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Margen=0 skal sættes manuelt ved \"ny side\"

Når jeg skaber en ny side i Frontpage, er jeg irriteret over manuelt at skulle ind at sætte top og left-margen lig nul hver evig eneste gang. Man må da kunne fortælle frontpage, at left og top margen skal være lig nul for alle sider på sitet. Men hvordan?

(Jeg bruger shared borders...)
Avatar billede apollo69 Nybegynder
14. august 2001 - 14:39 #1
Det er jeg sikker på at du ikke kan. Det har jeg undersøgt før uden held.
Avatar billede lala-joker Nybegynder
14. august 2001 - 14:44 #2
hmm du skal sige egenskaber for margin og så sæt den til 0 det virker hos mig..
og den er sådan ved alle sider !
da det jo er margins !
Avatar billede Kengun Praktikant
14. august 2001 - 14:45 #3
Kan du ikke opprette en template hvor magen er satt til 0? Eller så kan du bruke .css style. Men link til .css filen må jo også settes inn på alle sider, men .css gjør det enklere å forandre layout senere.
Avatar billede ursamajor42 Nybegynder
14. august 2001 - 14:50 #4
Lala-joker: Hvordan sætter jeg egenskaber for margin. Tænker du på højreklik > Egenskaber for side > Margen > Flueben i top og left margin?

Hvis det er det, du mener, skal jeg jo gøre det for hver side. Men prøv lige at uddyb. Det lyder spændende!
Avatar billede ursamajor42 Nybegynder
14. august 2001 - 14:51 #5
Kengun: Templates... der vi vist ovre i Dreamweaver?!?! Eller kan jeg arbejde med templates i Frontpage? Hvordan gør jeg det?
Avatar billede ursamajor42 Nybegynder
14. august 2001 - 14:52 #6
Apollo69 - hmmm, lad os se, om de to andre har nogle brugbare tricks i ærmet ;-)
Avatar billede Kengun Praktikant
14. august 2001 - 15:00 #7
ursamajor42> Javist kan man arbeide med Templates i FP2000. Velg \"FIL\" - \"Lagre som\". I \"Filtype\" velger du \"Frontpage mal *.tem\"
Avatar billede kotelet Nybegynder
14. august 2001 - 15:01 #8
Man kan ikke sætte det som standard... Man skal gøre det for hver side.

/Kotelet
Avatar billede proboss Nybegynder
14. august 2001 - 15:50 #9
Du skal højre klikke når du har åbnet en tom side
så går du i pages proberties og der efter i margin du sætter dem til 0 og unlader at afkrydse nogen af de to felter

så er margin tvinget til nu for altid

//proboss
Avatar billede apollo69 Nybegynder
14. august 2001 - 16:17 #10
proboss>> Den holder ikke. ;)
Avatar billede apollo69 Nybegynder
14. august 2001 - 16:19 #11
Takker for point.