Avatar billede ea1 Novice
05. august 2013 - 16:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

NAS Synology DS210j

Min stifinder (WIN 7) kan pludselig ikke længere se min server. Jeg kan fint tilgå den via internettet (IP-adressen) , men ikke direkte fra stifinder. Kan nogen hjælpe?
Avatar billede juleulven Nybegynder
05. august 2013 - 17:22 #1
åbn "netværkssteder og deling"
i venstre, øvre sektion står der enten "hjemmenetværk, Arbejde eller offentlig" ..

hvad står den til?
Avatar billede ea1 Novice
05. august 2013 - 23:08 #2
Der står 'Hjemmenetværk'.
Avatar billede puren Ekspert
05. august 2013 - 23:28 #3
her bliver det lidt geeket...

computer forstår ikke som standart navne kun ip adresser, bruger man navne og har behov for at det altid spiller så skal man have en wins server windows kan nogle gange godt finde ud at lade som om der er en wins server men det sker den fucker i det.. så brug ip adresser i stedet..

så fra din computer der hjemme skriver du bare \\ip på din nas\ ( \\192.168.1.10\ )
Avatar billede ea1 Novice
06. august 2013 - 09:33 #4
Jeg  har ingen problemer med at nå frem til severen gennem crome. Men jeg har tidligere bare kunne åbne min stifinder, så stod min server i venstre spalte; men nu er den pludselig forsvundet.
Avatar billede ea1 Novice
06. august 2013 - 11:06 #5
Jeg har forsøgt at tilknytte serveren som netværksdrev, men min PC kan ikke 'se' severen.
Avatar billede puren Ekspert
06. august 2013 - 14:10 #6
ea1 >> prøvet den måden jeg skrev om??
Avatar billede ea1 Novice
06. august 2013 - 16:42 #7
puren>> hvor skal jeg skrive det?
Avatar billede puren Ekspert
06. august 2013 - 16:55 #8