Avatar billede phrozia Juniormester
14. august 2001 - 14:19 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

billede der følger musen?

Hejsa...

Kan man lave et billedet som følger musen i flash?

lige som et sigtekorn, gerne uden den almindelig pil.
Avatar billede fodnus Nybegynder
14. august 2001 - 14:24 #1
Ja Højre klik og vis kilde http://www.metalungdom.dk/
Avatar billede fodnus Nybegynder
14. august 2001 - 14:24 #2
På denne link
Avatar billede phrozia Juniormester
14. august 2001 - 14:29 #3
Njaah.. ikke helt sådan.. det skulle jo også være i flash...!
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2001 - 14:34 #4
Du kan downloade et eksempel på http://diktator.dk
- Se under Surfers Archive, den hedder; \"SimpleCustomCurser.fla\"
Avatar billede mat Nybegynder
14. august 2001 - 14:37 #5
sæt dette i første frame:

Mouse.hide();
startDrag (\"_root.minCursor\", true);

(hvor minCursor er dit instanceMC.)
Avatar billede Kengun Praktikant
14. august 2001 - 14:38 #6
fodnus> Han skulle bruke det i Flash.
Phrozia> Kanskje du kan høre med han som har denne siden: http://www.web-konsulent.no/tjenester.html (hovedside: http://www.web-konsulent.no/) - Ellers så finner du kanskje noe her: www.flashkit.com
Avatar billede phrozia Juniormester
14. august 2001 - 14:49 #7
Kengun> Det er præcis det jeg skal bruge. Kan man ikke få kildekoden?

Diktator> Hvor %&% står det ? :)
Avatar billede mat Nybegynder
14. august 2001 - 14:52 #8
kig dog på mit svar....det er præcis sådan man gør.....any objections????
Avatar billede phrozia Juniormester
14. august 2001 - 14:53 #9
Nåå... der ... fandt det... :)

Det er ok ud.. prøver det lige...
Avatar billede phrozia Juniormester
14. august 2001 - 14:54 #10
Mat> Ehh.. hvordan difinere jeg det billede som det skal være?
Avatar billede phrozia Juniormester
14. august 2001 - 14:55 #11
ok.. så forsvinder musen..

hvordan \"linker\" jeg den så til et billede?
Avatar billede mat Nybegynder
14. august 2001 - 14:55 #12
det er dit movieclip-instance...

\"minCursor\" i eksemplet ovenfor
Avatar billede mat Nybegynder
14. august 2001 - 14:57 #13
træk et instance af dit movieclip ind på scenen, giv det instancenavnet minCursor....booyaa: custom cursor
Avatar billede phrozia Juniormester
14. august 2001 - 14:57 #14
og hvor er det?

(ja, jeg er ny i flash)

Avatar billede phrozia Juniormester
14. august 2001 - 15:01 #15
Ehh.. det fatter jeg ikke helt...

Nu har jeg sat det der ind i den første frame. og jeg har et billede som skal være cursoren. Hvad skal jeg så?

movieclip? Hvordan laver jeg sådan et?
Avatar billede mat Nybegynder
14. august 2001 - 15:03 #16
Avatar billede phrozia Juniormester
14. august 2001 - 15:19 #17
d!ktator> Det kan jeg jo ikke bruge til noget, når det er \"låst\" med det der flag eller hvad det er for noget!!!
Avatar billede phrozia Juniormester
14. august 2001 - 15:39 #18
Sådan.. nu virker det... en lidt rodet guide, men det funker jo! :)

hehe.. Takker
Avatar billede mat Nybegynder
14. august 2001 - 15:42 #19
>>phrozia, der er næppe nogen grund til at overfalde diktator (flaget er et såkaldt label, og låser ikke noget).
Prøv at klikke på smiley´en med actionsvinduet åbent.....det er blot en anden måde at gøre det samme på.

Avatar billede Slettet bruger
14. august 2001 - 15:45 #20
phrozia  -> Jeg vil råde dig til at læse nogle flashbøger ;-)
Flaget hedder en label, og kan bruges til at referere til. I mit eks. er det dog blot en signatur, og den kan du da bare fjerne.... Filmen er i øvrigt ikke låst, men der er sat en stop action på 1. frame.
Avatar billede phrozia Juniormester
14. august 2001 - 16:36 #21
Hehe.. nej nej... sådan skulle den jo hellere ikke forstås! :)

Jaah, flash bøger. Det kunne være.

Det jeg mente med låst var, at når jeg ville gemme den på min hdd, og så npr jeg kørte den, ville den hele tiden på dit site, og plus den ikke ville publishe, en html fil, hvis jeg gemte den som 123.

Det var derfor jeg troede den var låst.
Avatar billede phrozia Juniormester
14. august 2001 - 16:38 #22
Hvorfor kan det forresten være at den ligesmo hakker lidt, når der er billede på ?
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2001 - 17:32 #23
Du skal downloade filen til din hardisk først, derefter kan du gemme den som noget andet. Det kan du derimod ikke hvis du åbner den fra min server... derfor kan du heller ikke publishere, da den vil gemme swf/html\'en på serveren.

Ja, den vil \'hakke\' lidt i det. Det skyldes bl.a. at grafikken skal opdateres i henhold til eksekveringen af det actionscript der er pålagt filmen. Jo hurtigere processorer, des bedre performance :)