Avatar billede kimgamer Nybegynder
03. august 2013 - 19:10 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

en gamer bærbar til rette pris ?

hejsa alle sammen.

for det første er jeg ny her inde så aner ikke hvordan noget af det funger endnu men plejer at lære rimelig hurtigt :D

mit spørgsmål lyder på hvad skal man gå efter hvis man søger en gamer bærbar på 17,3 tommerskærm(eller størrere)

og kender i et sted hvor man kan finde dem til rimelige priser ?
jeg har været inde og kigge på fcomputer og fandt en for et godt stykke tid til 6,500 ca og den så rimelig ud dog var budgettet ikke lige til det på daværende tidspunkt :D

men nu leder jeg efter en i samme stil... det vil sige 17,3" skærm quadcore etc.

evt. en af jeres lettere brugte som i kan sige god for kan være en opstart hvis denne kan handles til en god pris

på forhånd tak

M.V.H
Kim a.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. august 2013 - 19:22 #1
Hvis du oplyser budget og hvad den skal bruges til, så kigger jeg efter det bedst mulige forslag til dig.
(Hvis du skal spille tunge spil, så er de altså ikke billige)

Du får også lige min standard vejledning til Eksperten, så er du hurtigt med på noderne...

Velkommen til Eksperten.

Da mange nye (og ældre) har en smule problemer med pointsystemet, får du her lidt standard oplysninger.  :-)

SVAR-funktionen bruges normalt kun i forbindelse med pointgivning og lukning af spørgsmål.

Den person/personer hvis løsning du kunne bruge, beder du (i en kommentar) om at lægge et svar, deres svar kommer til at lyse gult.
Derefter skal du tildele point for disse svar, ved at acceptere dem, så de kommer til at lyse grønt.
(Du kan vælge at belønne flere personer hvis ingen har ramt 100% rigtig - Også for indsats ved at bede om svar fra dem, og acceptere disse)

Kun hvis du opgiver dit spørgsmål (eller selv fandt løsningen) skal du bruge din egen svarfunktion, og acceptere svaret.

Når du blot skriver til folk, bruges kommentar.

Lukning - Hvordan ?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1 (se toppen af skærmen)
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo

Hvor blev dit spørgsmål af ?
http://www.eksperten.dk/bruger/overvaagning
http://www.eksperten.dk/faq#faq-6-1 (se toppen af skærmen)

Hvorfor ?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5 (se toppen af skærmen)

Har jeg postet dette, så følger jeg med i dit spørgsmål og kommer med gode ideer hvis jeg har nogen.  :-)
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar billede Seba4969 Praktikant
03. august 2013 - 19:23 #2
Til prisen er denne en god gamer pc.

http://www.extremegaming.dk/#!z-2-gaming-pc/c1x8v

Måske nogle justeringer rundt omkring.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. august 2013 - 19:24 #3
Post #2
Nu er der altså tale om bærbar og ikke stationær.  ;-)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. august 2013 - 19:27 #4
Havde det været en stationær i den prisklasse, så skulle man i stedet vælge denne...
http://www.extremegaming.dk/#!z-3-lite-gaming-pc/cesw

GeForce GTX 660 OC Yder 4,509 (dit bud)
GeForce GTX 670 Yder 5,371 (mit bud)
Avatar billede kimgamer Nybegynder
03. august 2013 - 19:59 #5
Budgettet ligger fra 5-7.ooo
Og det er ikke tungespil. Vi snakker lidt need for speed league of legends og i den dur.
Spiller ikke d3 pga jeg syns det stinker :-)

Men har min telefon som internet thank god for the 4g connection

Men altså film og spil i mellemvægterklassen det primære er quadcore og 17, 3" skærm
Størrelsen på harddisken har jeg ingen forstand på samt grafikkort aner jeg intet om mer

Har været gået i stå mht computer viden siden windows xp nt 2000
Sååå er sq lidt rusten dog ved jeg at windows 7 skal være på da windows 8 skulle have nogle seriøse flaws
Avatar billede kimgamer Nybegynder
03. august 2013 - 20:07 #6
grunden til efterspørgslen på denne computer er at jeg arbejder som vagt i kbh = fede internet forbindelser + kedelige arbejds pladser... har før siddet i en lagerhal og gloet i 12-18 timer og set film på min telefon... det er sq røv og nøgler

men samtidig kunne det være fedt at kunne game når man var sådan et sted så flyver tiden som regel afsted..

et spil jeg glemte at nævne er world og warcraft...

jeg har ingen anelse om hvad dette spil kræver ej heller hvor meget det siden jeg gamede det.. (burning crusade)

mvh
Kim a.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. august 2013 - 20:26 #7
Til spil er grafikkortet vigtigere end CPU.
Til spil har du primært brug for 1-2 kerner, der til gengæld skal være så hurtige så muligt.

5000 er udelukket at finde noget rigtig fornuftigt til, priserne starter ved 7000 og op.

Jeg starter over dit budget med et GTX 765m og en lynhurtig SSD til 8000 kroner.
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=714650010&gruppe=visionnotebook

For 7000 kroner må vi rykke ned på et GT 750 og uden SSD, kun med HDD.
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=790954

GeForce GT 750M Yder 1,660
GeForce GTX 765M yder 2,005
Avatar billede kimgamer Nybegynder
03. august 2013 - 20:34 #8
hvad mener du med det du skriver i bunden ?
yder 1,660
yder 2,005 ?

hvad er det for nogle forhold den yder ?
Avatar billede kimgamer Nybegynder
03. august 2013 - 20:34 #9
og hvad er forskellen på ssd vs. hdd ?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. august 2013 - 20:58 #10
SSD er bygget af RAM og HDD er bygget af roterende plader.
SSD (Solid State Disk) er meget meget hurtigere end HDD (HarDDisk).

Der er også forskel på skærmene og CPU.
Avatar billede Seba4969 Praktikant
03. august 2013 - 21:00 #11
SSD er meget hurtigere end den oprindelige hardisk (HDD)

Altså det vil være godt at have dine spil på SSD, da det vil gå hurtigere (mener jeg) og så kan du have billeder, film, musik osv. på HDD
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. august 2013 - 21:00 #12
Den fra MM koster mere, men er hver en krone værd hvis du har råd/budget til den.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. august 2013 - 21:04 #13
Alt loader hurtigere fra SSD, startende med når du booter Windows.
Flytter du på en stor fil sker det som lyn og torden.
Åbner vi en browser sker det hurtigere.
Hele pcen virker mere med hurtigere respons, særligt hvis du har mange ting åben er der kæmpe forskel.
Avatar billede kimgamer Nybegynder
03. august 2013 - 21:05 #14
hmm ja det er jo så spørgsmålet nielserik :D
jeg har lige købt hus her i maj måned og har kun min telefon som værende "computer" men samtidig gider jeg ikke købe en computer bare for at have en... såå må jo nok se hvad næste måneds løn siger og så hoppe på den dyre...
men i forbindelse med det er der nogle virus programmer der er bedre end andre (og ja selvfølgelig er der det) men har oplevet at selvom man har haft brugt købte ad-ware programmer og virus programmer så hjælper de lige nul...

jeg ved godt det er en masse spørgsmål i en tråd og ville ønske at jeg kunne uddele point til jer alle sammen men gider samtidig heller ikke spamme hele forummet med spørgsmål
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. august 2013 - 21:08 #15
Det "eneste" du ikke har fordel af med SSD er inde i selve et spil, der giver den ikke flere FPS (der er det, det hurtigere grafikkort du nyder), men vil loade næste bane hurtigere.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. august 2013 - 21:11 #16
Antivirus, der vil jeg bede dig oprette et nyt spørgsmål, jeg er hardware nørd og der er andre som er bedre til antivirus-vejledning end mig.

(Nok er jeg selvsikker inden for hardware, men man skal også anerkende sine begrænsninger, mine råd ville blive middelmådige vedrørende antivirus)
Avatar billede kimgamer Nybegynder
03. august 2013 - 21:16 #17
ahh så dvs selve processoren har ikke den største indvirkning mht spil mere ?
jeg mener da jeg var yngre at man kiggede mest på ram og processor selfølgelig også på grafikkort etc. men man vægtede ram og processor højest

grunden til at jeg fremhævede quadcoren var fordi at jeg mente det var fremtiden...
men er der ikke lavet et styrresystem der kan trække alle 4 kerner eller er det spillende der ikke er bygget til det ?

jeg ved godt at fremtiden sker for hvert femte minut inden for edb men ville være lidt skidt at bruge så mange penge på en computer for så at udskifte den efter et halvt år :D
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. august 2013 - 21:18 #18
PS.
Jeg samler ikke på point, så når du ikke har flere hardware spørgsmål, så lægger du næste besked som et svar og godkender det derefter.
Så får du dine point retur og her er pænt lukket efter os.  :-)
Avatar billede kimgamer Nybegynder
03. august 2013 - 21:18 #19
self. nielserik.
jeg selv er udlært klejnsmed og arbejder som vagt :D men derudover har jeg mange håndværks mæssige kendskaber og egenskaber.
dog er der områder hvor jeg bakker ud og lader andre komme til så der er jeg dig fuldt forståelig :D

mht svaret på computeren så er jeg fuldt ud tilfreds med et lille men.
da jeg spurgte mht hvad i mente med at det ene grafik kort ydede så og så meget og det andet så og så meget hvad regner i det i ? ms?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. august 2013 - 21:20 #20
CPU er stadig vigtig, det er gode CPU (processor) der er i begge pcer (derfor er jeg ikke kommet sååå meget ind på dem, andet end at nævne den fra MM kører lidt hurtigere), men i spil er grafikkortet endnu vigtigere.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. august 2013 - 21:24 #21
Der er taget kortenes test score i G3D Mark.

Her er en oversigt over mange grafikkort inc dem til stationære.
Der måles på en GPU og derfor vil nogle få kort der har 2 GPU placere sig for langsomt, så listen skal læses med viden eller med forbehold.
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html
Avatar billede kimgamer Nybegynder
03. august 2013 - 21:27 #22
du har været yder behjælpelig tusinde tak :D

mvh
Kim a.
som bestemt skal ud og have sig en ny bærbar her til den første :D
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. august 2013 - 21:29 #23
Dit næste step i GPU (grafikkortes "hjerne"), ville blive GTX 770m og de pcer koster fra ca 9300 (med mindre man vælger ren discount mærke som "skider" på alt andet) hos Medion, vil man ha en Medion med GTX 770M og fornuftig skærm (stadig uden SSD), så er vi på de 9300 kroner.

Altså er vi med GTX 765 i toppen af dit budget.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. august 2013 - 21:30 #24
Medion (selv de bedste) er klasser under MM-Vision.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. august 2013 - 21:32 #25
Velbekomme.

Husk at lægge et svar (ikke kommentar) og derefter godkende det (lukke spørgsmålet).

Rigtig god fornøjelse med din pc.  :-)
Avatar billede kimgamer Nybegynder
03. august 2013 - 21:33 #26
jeg afslutter denne tråd og takker for rådgivningen det kan være jeg vender frygtelig tilbage med flere tossede spørgsmål :D

mvh
Kim a.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. august 2013 - 21:40 #27
Det gør du bare hvis du får behov.  :-)