Avatar billede SontreX Nybegynder
31. juli 2013 - 13:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kvalitet - HP vs Acer

Jeg står over for at skulle købe ny laptop. Jeg har efter nogle ugers research indsnævret feltet til disse to:

Acer Aspire M5-581TG

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=781714&cks=ASS&assoc=B2EE2DC9-79A9-4643-8E9B-BB3EEB25CF18&utm_source=kelkoodk&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Acer+Aspire+M5-581TG+15.6%22+HD%A0GeForce+GT#extra

HP Envy 6-1115eo

http://www.proshop.dk/Baerbar/HP-Envy-6-1115eo-2400006.html?utm_source=kelkoo&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

Efter at have læst en del reviews er jeg fuldt ud klar over forskellen i performance og specs, men jeg kan ikke nå til en konklusion omkring build quality og levetid, disse faktorer er afgørende for et evt. køb, da computeren primært skal bruges som studie-PC. Det er selvfølgelig ikke så sandsynligt, at I lige præcis kender disse modeller, men ville høre om der er nogen der har et mere overordnet kendskab til kvaliteten af de to mærker.

Håber I kan og vil hjælpe.
Avatar billede LucasLP Nybegynder
31. juli 2013 - 13:21 #1
For mig har Acer og HP altid været gode mærker, dog har HP tendens for at være et hak dyrere. Jeg synes også at de samler støv forholdsvis hurtigt. Acer har jeg altid synes var et godt mærke, men dog stadig ikke helt i "toppen", og stadig relative billige.
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2013 - 14:27 #2
jeg har altid sat min lid til asus og det har aldrig svigtet.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
31. juli 2013 - 14:36 #3
Jeg ville også vælge HP ud af de to mærker (her taler vi som sagt ikke specifikationer af div modeller), me det er subjektivt vurderet, du møder måske andre med den modsatte mening.

Gamer du af og til er du absolut bedst tjent med den fra Acer (men det ved du jo nok efter at ha læst review).
Avatar billede Blandy Praktikant
31. juli 2013 - 14:46 #4
Acer har væsentlig bedre grafikchip i forhold til HP'en. Hp'en har 2 gb mere memory-ram i forhold acers 6 gb. Ellers er deres cpu relativ ens. Samme antal usb 2.0 og 3.0

Men ssd cache er på 32 gb på hp og 20 gb på acer.

Hvis du er ligeglad med den grafiske performance som helhed, så ville jeg vælge HP.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
31. juli 2013 - 18:08 #5
Det ser foreløbig ud til det står 3-0 til HP.

#4 Siden du bruger 3/4 af din post på specifikationer, overså du så...
jeg fuldt ud klar over forskellen i performance og specs

*G*
Avatar billede SontreX Nybegynder
31. oktober 2013 - 15:40 #6
Acer