Avatar billede jedimaster Nybegynder
31. juli 2013 - 11:54 Der er 1 kommentar

Dynamiske word-dokumenter

Kære eksperter

Jeg er ved at oprette en række dokumentskabeloner, hvor jeg ønsker at brugeren ved hjælp af nogle valgmuligheder - enten dropdown boks, afkrydsning i en boks eller lign. tager stilling til det dynamiske indhold i worddokumentet.

Eksempelvis:
Købsaftale for brugt bil - brugeren skal vælge bilmærke i en drop-down, hvor efter der kommer en tekst baseret på valget.

Når dokumentet printes, skal valgmulighederne ikke printes med, men kun den tekst som er valgt ud fra afkrydsningen eller dropdown.

Alternativt, at der kommer en formular til at starte med når dokumentet oprettes, således brugere skal tage stilling til at starte med.

Det væsentligste er videre, at det første valg i en formular, kan have betydning for de senere valg - ligesom når der vælges kategori for oprettelsen af spørgsmål her på eksperten.

Er der nogen der kender nogle gode vejledninger til det, nogle guides m.v.

Vh
Morten
Avatar billede supertekst Ekspert
31. juli 2013 - 13:14 #1
Man kan også anvende en Userform, hvori de forskellige valg træffes og på det grundlag kan et givet dokument tilpasses såfremt det indeholder flere "afsnit" der er afhængige af om de trufne valg.