Avatar billede overwrite Nybegynder
14. august 2001 - 13:13 Der er 11 kommentarer

forbind win2k med win98

jeg sidder med en windows 2000 prof. arbejds-station og vil i kontakt med en win98 maskine - vi kan ping\' hinanden og jeg kan se dens navn i andre computere, men så snart jeg trykker går der ½ min også kommer en popup hvor den siger den ikke kunne finde maskinen jeg søgte - hvordan gør jeg UDEN at oprette en ftp på maskinen!?
Avatar billede disky Nybegynder
14. august 2001 - 13:14 #1
installer netbios, aktiver file & printersharing, sørg for at begge er del af samme workgroup.

og genstart så begge maskiner.

Virker det ikke afinstaller alt under netkort, og prøv igen.
Avatar billede handmade Nybegynder
14. august 2001 - 13:15 #2
Avatar billede spectual Nybegynder
14. august 2001 - 13:16 #3
Er det ikke noget med at forbindelsen kun kan oprettes hvis der er noget delt (på w98 maskinen) ??
Avatar billede overwrite Nybegynder
14. august 2001 - 13:24 #4
installer netbios -> mener du netBEUI protocol
Avatar billede disky Nybegynder
14. august 2001 - 13:25 #5
nej netbios.

netbeui skal du slet ikke bruge til noget.

Netbios er normalt på per default. Og jeg skrev forkert ikke installer men aktiver :)
Avatar billede overwrite Nybegynder
14. august 2001 - 14:10 #6
Netbios kan ikke aktiveres. Når jeg klikker på fanebladet kan man ikke rette noget, det er inaktivt det hele - gang hø!
Avatar billede disky Nybegynder
14. august 2001 - 14:13 #7
gå i command prompt og skrive netstat -a

og se om der er en netbios- et eller andet linie.

hvis der er kører det
Avatar billede overwrite Nybegynder
14. august 2001 - 14:32 #8
ok den har ingen netbios - er jeg screwed??
Avatar billede vladimirr Nybegynder
14. august 2001 - 15:07 #9
Hvis du vil dele filer på din win2k maskine skal du så guest accounten til !
Avatar billede guf_kevin Nybegynder
16. august 2001 - 10:54 #10
hej hej.
Du skal huske, at win2k kun vil lukke andre computere ind, hvis den anden computer har fået oprette den samme profil. dvs, at hvis du på win2k computeren har en profil der hedder:

brugernavn: Administrator
password: hejhej
Avatar billede guf_kevin Nybegynder
16. august 2001 - 10:58 #11
Så skal du benytte samme bruger navn og pass på win 98 computeren. Ellers fungerer det ikke.

Håber det kan hjælpe..