Avatar billede NSJ-DATA Nybegynder
26. juli 2013 - 18:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Alternativ frimware

Jeg sidder pt. og roder med min nye internet forbindelse, da jeg har lavet en speciel aftale med mine internet udbydere har jeg nu en 150/150 mbit forbindelse. Men mit problem er at min egen router pt. kun køre 10/100base. Jeg vil høre jer ad om i kender noget til at man måske kan finde en "Tomato Frimware" hvor jeg dermed kan få lavet min router om til en Gigabit router (10/100/1000 TX-base).
Avatar billede HKW Nybegynder
26. juli 2013 - 20:32 #1
Man kan ikke bare opgradere et netkort til at være gigabit ved at udstyre det med nyt firmware. Så du er på en svær mission.
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2013 - 22:50 #2
Hvis der kun sidder 100 Mbit ethernet porte på din router, så kommer den aldrig til at køre mere en 100 Mbit - uanset firmware.

For det første, er du nød til at sørge for, at alle dine enheder har 1Gbit (1000 Mbit) netkort installeret. Du skal også have en router/switch med 1Gbit (1000 Mbit) porte på, hvis du skal skal udnytte din fulde båndbredde. Det burde de også havde fortalt dig i supporten, hvis du har fået dig en 150/150 linje.

Og skal du endelig ud og ha ny router, så nup en trådløs som kører 802.11ac. Den nye 802.11ac wifi teknologi, kan faktisk køre MERE end 1Gbit (1000 Mbit) - i teorien. Men om den vil så langt op i praksis, afhænger nok af en del udefra kommende ting, såsom f.eks. andre WLAN nærheden.
Avatar billede NSJ-DATA Nybegynder
27. juli 2013 - 17:22 #3
Fantastisk! PhatLas smid et svar! - Så fik jeg det på det rene! :-)
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2013 - 19:06 #4
svar :-)