Avatar billede bl!nd Nybegynder
14. august 2001 - 12:54 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

bluescreen of death!

bluescreen(jeg kan ikke se hvad der står), så reboot..
min eventviewer siger det her til mig:

Event Type:    Information
Event Source:    WMDM PMSP Service
Event Category:    None
Event ID:    105
Date:        14-08-2001
Time:        12:41:40
User:        N/A
Computer:    DONTPANIC
Description:
The service was started.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. august 2001 - 12:57 #1
Denne event betyder intet. Det er bare en information der fortæller at WMDM PMSP servicen er startet korrekt.

Men har du installeret Servicepack 2? - if not then do :)
Avatar billede bl!nd Nybegynder
14. august 2001 - 13:04 #2
jeg har installeret sp2:)
denne event kommer hver gang efter crash
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. august 2001 - 13:05 #3
Er det en engangs foreteelse?
Avatar billede makse Nybegynder
14. august 2001 - 13:06 #4
Prøv at slå automatisk genstart fra.
H-klik på Denne Computer -  Egenskaber > Avanceret - Start og Genoprettelse - Fjern hakket ud for \'Genstart Automatisk\'
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. august 2001 - 13:06 #5
Prøv evt. i en kommandoprompt at skrive SFC /all og sæt din win2k skive i drevet.

SFC gendanner systemfiler der er korrupte ;o)
Avatar billede omen Nybegynder
14. august 2001 - 13:09 #6
bl1nd: har du opdateret din bios til den nyeste ?
Avatar billede bl!nd Nybegynder
14. august 2001 - 13:11 #7
okie dokie, jeg prøver lige først med fjerne
autoreboot !  ...min win2k ligger hos en ven:(

narj der sker totalt random, og sker rimmeligt tit:(
Avatar billede omen Nybegynder
14. august 2001 - 13:11 #8
Jeg har også nogen gange problemer med min computer, hvor jeg lige kan nå at tyde den blue screen, og så genstarter den. Det sker lige så snart man klikker med musen. F.eks nogen gange hvor jeg kører AVS/Winamp, og hvis jeg minimere winamp, genstarter min computer. Det kan også finde på at genstarte ligeså snart en dialog boks kommer frem. Point kan i altid få hvis det er i har en løsning....
Avatar billede dr.m Nybegynder
14. august 2001 - 14:16 #9
Avatar billede bl!nd Nybegynder
14. august 2001 - 15:07 #10
nope har ikke updated min bios ....

system: a7v, 784 mb ram, ahtlon 900mhz, geforce3
Avatar billede makse Nybegynder
14. august 2001 - 15:19 #11
Avatar billede harpocrates Nybegynder
16. august 2001 - 09:28 #12
hmm.. Hvilken temp. har din/dit processor/system??
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. august 2001 - 10:27 #13
Jeg kan se at SFC fik en forkert parameter, der skulle ha stået SFC /scannow - snoooorkk
Avatar billede baastrup Nybegynder
16. august 2001 - 21:03 #14
damn næsten samme problem som jeg har min genstarter dov kun i spil!
men der er også træls
jeg når også at se en blå skærm iden det sker!
Avatar billede bl!nd Nybegynder
18. august 2001 - 14:42 #15
ok, nu har jeg prøvet lidt af hvert...(!)
jeg kørte sfc /scannow, men det ville den slet ikke være med til..BSOD igen!, så jeg fat i min win2k skive, prøvede at repair\'e win2k, men det kunne heller lade sig gøre ;|, ikke engang clean install kunne den!, hd\'en blev formatteret hos en ven, win2k lagt ind på ny...(jeg skifter til linux:).)....tester lige i øjeblikket om jeg kan få samme crash frem igen, men indtil viderer har jeg ikke rigtigt installeret noget software endnu, det kunne jo være det var et software prob.
bortset fra jeg fik BSOD, fra alle programmer...

Avatar billede retaxes Nybegynder
18. august 2001 - 15:20 #16
Jeg er sikker på at SFC kunne have klaret det, men du skulle ha trykket på F8 og kørt den der fra, det fik jeg ikke skrevet.
Det kan godt tænkes at et program har smidt nogle uoriginale systemfiler ind!

Nu må du jo se om det funker lidt, indtil du skal have Linux lagt ind.

Du kan vidstnok køre både win2k og linux!
Avatar billede bl!nd Nybegynder
26. august 2001 - 12:12 #17
retaxes ->
C:\\>sfc /scannow
Windows File Protection could not initiate a scan of protected system files

The specific error code is 0x000006ba [The RPC server is unavailable.].

C:\\> hmm hva\' nu ?
kørt som du sagde: f8 ...

ok jeg er tilbage fra ferie...
systemet kørte fint et lille stykke tid... der er stadig ikke installeret no\'et software endnu ?, jeg skulle måske update\'e min bios (1004c)?

Avatar billede retaxes Nybegynder
26. august 2001 - 12:36 #18
Kan du starte win2k i fejlsikker tilstand så prøv alligevel med SFC!

Du kan jo prøve med en opdatering af bios bagefter!
Avatar billede bl!nd Nybegynder
26. august 2001 - 12:41 #19
det var i safemode jeg lige prøvede :(
jeg kan slet ikke logget ind normalt :(
jeg har kigget denne igennem

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q296/2/41.asp?id=Q296241&sd=GN&fr=0&ln=EN-US

men jeg kan ikke finde den der No Liability Accepted...
Avatar billede bl!nd Nybegynder
26. august 2001 - 12:44 #20
narj det er løgn. nu fandt jeg den ! prøver lige igen :)
Avatar billede bl!nd Nybegynder
26. august 2001 - 13:14 #21
okie dokie, jeg har gjort som linket sagde...

MEN lige meget hjælper det ! der skete ingenting ved at exportere så importere, den ugyldige certificate fil, og jeg kan stadige ikke køre sfc /scannow gennem safemode....( the RPC server is unavailable..) og hvis jeg prøver at kører sfc /scannow via normal boot går den ned! ;|

hmmm mig ikke forstå ? :|
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. august 2001 - 14:13 #22
Prøv at trykke F8 og vælg det der hedder step by step, altså hvor du kan se boot hele vejen, på et eller andet sted stopper den, noter hvad der stopper den og send det hertil!
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. august 2001 - 14:14 #23
Du har vel ikke slået din Antivirus til i bios, ellers slå den fra og prøv igen!
Avatar billede bl!nd Nybegynder
26. august 2001 - 20:20 #24
hmm, jeg tror måske at, problemet har taget en ny (?) drejning...jeg har en ibm ata100 disk, men den er nu sat til ata66 porten. hvis den sidder i ata100 porten, kan windows ikke finde den..:|

jow min bios var sat til virus scan ....men den BSOD\'er stadig ved sfc /scnnow..[ved normal boot]
og den kan stadig heller ikke i safemode [The RPC server is unavailable.]. men min win2k install er jo næsten helt frisk :|

men nu kan jeg boote i ata66 mode :|....

Avatar billede retaxes Nybegynder
26. august 2001 - 20:27 #25
Du har ikke opdateret din bios, vel?
Avatar billede bl!nd Nybegynder
26. august 2001 - 20:40 #26
jo det har jeg gjort..den er nu 1007

jeg sidder lige og læser: http://www.windows-help.net/bbs/Forum8/HTML/001873.html

det er måske no\'et :|?
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. august 2001 - 21:21 #27
Det var nok værd at læse den igennem!
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. december 2001 - 11:44 #28
takker for pointene!

www.fotx.net/retaxes