Avatar billede ksauer87 Nybegynder
23. juli 2013 - 09:26 Der er 9 kommentarer

Skærm flimrer i windows

Hej, min skærm er begyndt at flimrer med sorte streger i windows. I går var det helt galt, så jeg kørte en windows reparation, som tog ca 15 minutter, hvor der ingen flimren var. Der var heller ingen problem bagefter da jeg kom ind i windows, men her til morgen gør den det en lille smule igen. Det er som om det er værst når der er meget gråt og hvidt på skærmen. Mit spørgsmål er så om det er grafikkort eller skærm der er noget galt med? Jeg har desværre ikke mulighed for at teste den på en anden computer, eller at teste en anden skærm. Jeg er ret sikker på, at det ikke er et hz problem, da den står på 60hz, hvilket den burde klare :)Håber i forstår, selvom det er er lidt kringlet beskrevet.

På forhånd tak
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
23. juli 2013 - 10:03 #1
Hvilket windows har du på din computer?.
Er det en bærbar?.
Hvor gammel er den?.
Avatar billede ksauer87 Nybegynder
23. juli 2013 - 11:29 #2
Jeg har windows 7. Det er en stationær. Computeren er et par år gammel, skærmen en 4-5 år vil jeg skyde på.
Avatar billede ksauer87 Nybegynder
23. juli 2013 - 11:30 #3
Grafikkortet er et Radeon HD5700
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
23. juli 2013 - 11:31 #4
Det kan muligvis være at skærm kablet ikke sidder ordentligt i.
Avatar billede ksauer87 Nybegynder
23. juli 2013 - 11:42 #5
Hvis det er dét der er problemet, er det bare mærkeligt at der ikke er noget problem i BIOS og under opstart. Men på den anden side er det heller ikke hele tiden den gør det i windows, jeg har siddet ved den i 30 min nu, uden problemer overhovedet.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
23. juli 2013 - 12:18 #6
Jeg synes alligevel du skal tjekke skærm kablet.
Avatar billede ksauer87 Nybegynder
23. juli 2013 - 13:08 #7
Det gjorde desværre ingen forskel.,
Avatar billede ksauer87 Nybegynder
23. juli 2013 - 15:12 #8
Jeg har fundet ud af, at hvis jeg ændrer opløsningen til 1280*800 flimrer den ikke umiddelbart.
Avatar billede ksauer87 Nybegynder
23. juli 2013 - 15:27 #9
Den gør det stadig en smule, dog langt mindre end ved 1680*1050. Jeg prøvede at sætte en anden skærm til, hvor der ikke var noget problem, men det er en gammel skærm, som ikke kan køre høje opløsninger, så jeg er stadig på bar bund om det er grafikkortet eller skærmen.