Avatar billede niko948a Nybegynder
18. juli 2013 - 21:51 Der er 3 kommentarer

hej vil i gerne hjælpe mig med noget lyd

hej alle sammen jeg har et lille problem med noget lyd jeg har en dvd med sorround sound som jeg gerne vil have koblet til mit smart tv så lyden fra tvet kommer ud til højtallerne hvordan gør jeg det???
Avatar billede Blandy Praktikant
19. juli 2013 - 08:11 #1
Du skal først tjekke om der er nogen lyd-udgang i dit tv. Feks. hdmi. Som så skal sættes i din dvd's evt indgang. Eller evt brug phone stik hvis det er muligt.

Så skal du ind i lydinstillinger på dit fjernsyn, se om du kan veksle mellem dit tv's egne højtaler og et ekstern lydsystem.

hvad model dvd og tv er det du har?
Avatar billede niko948a Nybegynder
19. juli 2013 - 14:36 #2
jeg har en sony compact av dav-sc5 det var dvden og tvet er et Samsung UE32F6475 det er næsten det jeg har
Avatar billede niko948a Nybegynder
19. juli 2013 - 14:54 #3
man kan ændre fra tvhøjtallere til ekatern højtaller dvden har igen hdmi men den har en masse av stiki og et scart stik og et headfone udgang