Avatar billede nalla2 Nybegynder
16. juli 2013 - 18:30 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

hvor stor Processor

Hej vil spørge om hvor stor processor jeg skal bruge. Jeg skal bruge min pc til skole, lidt redigeringsprogrammer, små spil så som Sims og til hd film. Er det nok med den her                                1,6 GHz Intel Core i5-2467M processor Turbo frequency (max)    2.3 GHz.  Hvor stor forskel er der på 1,6 GHz ,1,8 GHz 2,0 GHz.
Avatar billede Blueeyez Mester
16. juli 2013 - 18:48 #1
Cpuen der er helt fin, den kan komme op på 2.3 Ghz og det er nok mere grafikkortet der vil få prisen op..
Avatar billede NielsErikK Juniormester
16. juli 2013 - 18:48 #2
Dine spil vil nærmere afhænge af hvilket grafikkort der er i din bærbar (det som sidder i CPU er dårligt til spil).

HD film kan godt kræve lidt, men jeg vil tro du er ok med de nævnte CPU.

Redigeringsprogrammer skal nok køre, det er kun et spørgsmål om din tålmodighed.

Ne ved jeg ikke hvor billigt du sigter, men du kan få noget fair for ca 5000 kroner (det er IKKE dem jeg anbefaler som Gamer pc, men der kan de fint klare ikke så krævende spil.

Min anbefaling er at give en smule ekstra, så du ikke hurtigt står og mangler kræfter, altså at se lidt frem i tiden og ikke kun på her og nu.
Avatar billede Bocajnielsen Nybegynder
16. juli 2013 - 19:45 #3
Lyder helt fint til dine behov! :-) men som sagt, afhænger dit, spil, hd film og nogle redigeringsprogrammer at grafikkortet også er godt :-)
Avatar billede nalla2 Nybegynder
16. juli 2013 - 19:59 #4
Har set på den her da det skal være en lille en kortlink.dk/cp9n
Avatar billede Blueeyez Mester
16. juli 2013 - 20:06 #6
Intel grafikkort er IKKE til spil...
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2013 - 21:01 #7
Avatar billede nalla2 Nybegynder
16. juli 2013 - 21:11 #8
Ok men den er for stor skal være en 13"
Avatar billede Blueeyez Mester
16. juli 2013 - 21:13 #9
Hvorfor skal den være 13" og har du haft en før i over 6 mdr på 13"?
Avatar billede nalla2 Nybegynder
16. juli 2013 - 21:21 #10
Den skal være nem at have med over alt. Nej jeg har ikke men jeg finder jo ikke ud af om det er noget hvis jeg ikke prøver. Der vel andre der bruger små pc ellers ville de vel ikke kunne sælges
Avatar billede Blueeyez Mester
16. juli 2013 - 21:28 #11
#10 med det du vil ville jeg ikke anbefale 13" da du nok vil bruge den meget?

Folk sælger fordi de blev træt af 13" og andre køber af dem for at prøve en 13"
Avatar billede NielsErikK Juniormester
16. juli 2013 - 22:12 #12
Jeg er enig med de andre, i 13" ønsker jeg ikke at vejlede da jeg på forhånd ved det bliver noget juks.
Hvis du vil prøve en 13" så gå efter en brugt, så taber du ikke så mange penge når du hurtigt bliver træt af den.

Den i post #7 var en af dem jeg ville ha anbefalet dig.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
16. juli 2013 - 22:21 #13
Ser du min post #2, så nævner jeg netop at du skal undgå dem uden grafikkort, hvor der kun er den chip der er indbygget i CPU.

Ikke nok med det, du finder en af de værste chip...
HD Graphics 3000

HD Graphics 4000 er lidt bedre, men stadig ikke egnet til spil.

Selv hvis du kom med..
HD Graphics 4600
HD Graphics 5000
Ville jeg sige at du skulle gå ud og finde en med et ægte grafikkort.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
16. juli 2013 - 22:32 #14
Intel HD 3000 Yder 307
Intel HD 4000 Yder 465
Intel HD 4600 Yder 596
Intel HD 5000 Yder 604

Den oppe i post #7 har et grafikkort under hvad jeg anbefaler til game, men som du kan se i min post #2 kan den slæbe af.
Her har du ydelsen på den...

GeForce GT 740M Yder 1,005

Dem jeg anbefaler til spil er som minimum dem her (gerne stærkere)...

GeForce GTX 660M Yder 1,467 (minimum)
GeForce GT 750M Yder 1,665 (ok herfra)
GeForce GTX 680MX Yder 4,381 (lækkert kort)

Prøv at sammenligne de tal med "din" HD 3000 !!!
Avatar billede Blueeyez Mester
21. juli 2013 - 12:42 #15
Afmelder overvågning!
Avatar billede nalla2 Nybegynder
21. juli 2013 - 13:10 #16
Tak for svar men jeg prøver at købe en 13". NielsErik du fortjener 60 point.for at hjælpe med forklaringen af grafikkort.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. juli 2013 - 18:51 #17
Jeg samler ikke på point så du får det gratis.  :-)
Du kan derfor undtagelsesvis blot godkende dit svar i post #16.

Da du brugte svar-funktionen forkert, så får du lige min standard vejledning med på vejen, således du er godt rustet til dit næste spørgsmål.

Velkommen til Eksperten.

Da mange nye (og ældre) har en smule problemer med pointsystemet, får du her lidt standard oplysninger.  :-)

SVAR-funktionen bruges normalt kun i forbindelse med pointgivning og lukning af spørgsmål.

Den person/personer hvis løsning du kunne bruge, beder du (i en kommentar) om at lægge et svar, deres svar kommer til at lyse gult.
Derefter skal du tildele point for disse svar, ved at acceptere dem, så de kommer til at lyse grønt.
(Du kan vælge at belønne flere personer hvis ingen har ramt 100% rigtig - Også for indsats ved at bede om svar fra dem, og acceptere disse)

Kun hvis du opgiver dit spørgsmål (eller selv fandt løsningen) skal du bruge din egen svarfunktion, og acceptere svaret.

Når du blot skriver til folk, bruges kommentar.

Lukning - Hvordan ?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1 (se toppen af skærmen)
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo

Hvor blev dit spørgsmål af ?
http://www.eksperten.dk/bruger/overvaagning
http://www.eksperten.dk/faq#faq-6-1 (se toppen af skærmen)

Hvorfor ?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5 (se toppen af skærmen)

Har jeg postet dette, så følger jeg med i dit spørgsmål og kommer med gode ideer hvis jeg har nogen.  :-)
---------------------------------------------------------------------------------------------------