Avatar billede koonz Nybegynder
16. juli 2013 - 11:07 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at tilføje ekstra variabel ved funktion kald

Jeg er ikke så godt hjemme i dette, så undskyld hvis jeg laver en begynder fejl...?

Dette fungerer

  function placeBallon(lat, lng, high) {

        this.lat = lat;
        this.long = lng;

        var location = new google.maps.LatLng(lat, long);
        var marker = new google.maps.Marker({
            position: location,
            title: "Height: " + high + " Meters",
            map: map,
            draggable: false
        });
        map.setCenter(location);

    }
    <?php
        echo "placeBallon(" . $row['Latitude'] . "," . $row['Longitude'] . "," . $row['Height'] . ")";
    ?>

Nedenstående fungerer ikke!! - Det eneste jeg har lavet er, at addere en ekstra variabel til funktions kaldet, jeg bruger den ikke endnu..?
Jeg kan ikke gennemskue fejlen....hvis jeg blot echo ['Log_Name'] fungerer det fint, så mit DB opslag fungerer...

  function placeBallon(lat, lng, high, nam) {

        this.lat = lat;
        this.long = lng;

        var location = new google.maps.LatLng(lat, long);
        var marker = new google.maps.Marker({
            position: location,
            title: "Height: " + high + " Meters",
            map: map,
            draggable: false
        });
        map.setCenter(location);

    }
    <?php
        echo "placeBallon(" . $row['Latitude'] . "," . $row['Longitude'] . "," . $row['Height'] . "," . $row['Log_Name'] .")";
    ?>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. juli 2013 - 11:36 #1
Er værdien i $row['Log_Name'] et tal? Hvis ikke, skal du nok kigge på at omkranse det med '-ere.
Avatar billede koonz Nybegynder
16. juli 2013 - 11:38 #2
Hov...skulle måske ha lagt i Java
Avatar billede koonz Nybegynder
16. juli 2013 - 11:39 #3
Det er bestemt et issue, da det er en tekst ;-)

Hvordan gør jeg det rent praktisk ?
Avatar billede koonz Nybegynder
16. juli 2013 - 11:40 #4
Måske

echo "placeBallon(" . $row['Latitude'] . "," . $row['Longitude'] . "," . $row['Height'] . ",'" . $row['Log_Name'] ."')";
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. juli 2013 - 11:40 #5
<?php
        echo "placeBallon(" . $row['Latitude'] . "," . $row['Longitude'] . "," . $row['Height'] . ",'" . $row['Log_Name'] ."')";
    ?>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. juli 2013 - 11:42 #6
... #5 er i hvert fald Q&D løsningen. Hvis du med sikkerhed ved at din tekst ikke indeholder '-ere, så går det an. Ellers skal man jo Javascript-escape strengen. Java har intet med Javascript at gøre.
Avatar billede koonz Nybegynder
16. juli 2013 - 11:43 #7
Perfekt - Fungerer :-)
Smid et svar :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. juli 2013 - 11:47 #8
Nej tak, jeg samler slet ikke på point. Svar selv, og accepter dit eget svar.
Avatar billede koonz Nybegynder
16. juli 2013 - 11:50 #9
Svaret
Avatar billede koonz Nybegynder
16. juli 2013 - 11:50 #10
Tak for hjælpen :-D