Avatar billede Gudik Nybegynder
12. juli 2013 - 07:54 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Mail på telefonen væk efter oprettelse af regler i Microsoft Outlook

Hej Eksperter.

Jeg har på min firma telefon opsat min firma mail, hvilket spillede perfekt indtil igår.

Igår oprettede jeg nogle regler i min Microsoft Outlook på computeren, for at få mere overblik over min mail uden at skulle bruge tiden på selv at organisere det.

Reglerne jeg oprettede var basale "flyt mails sendt fra X til mappen X" samt "flyt mails sendt til X til mappen X" osv.
Før jeg oprettede disse regler havde jeg ingen undermapper i hverkend min indbakke eller sendt post.

Nu er problemet så den at jeg på min telefon ikke kan finde nogle af mapperne. Jeg kan kun se de mails som lander i min normale indbakke, eller min normale sendt post.
Telefonen kan derfor heller ikke længere give beksed når jeg får mails fra personerne der er oprettet regler og mapper til.

Min firma telefon er en Samsung Galaxy S3, som køre Android 4.1.2
Jeg har oprettet konfigureret min mail på telefonens indbyggede mail app.

Håber der er nogle der kan være behjælpelige med dette.

Mvh.
Avatar billede ptj_11 Forsker
13. juli 2013 - 17:39 #1
Problemet ligger i, at du flytter de omtate mails til mapper, der ligger uden for de mapper, der synkroniseres med telefonen.
Hvis de mapper du flytter til var oprettede som undermapper til din indbakke, så ville du kunne se de omtalte mails på din telefon.
/ptj_11
Avatar billede Gudik Nybegynder
14. juli 2013 - 03:14 #2
Det er jeg desværre ikke helt med på.

Jeg har oprettet mapperne ved at vælge henholdsvis indbakke og sendt post og så opret ny mappe.
På computeren/Microsoft outlook ligger de jo som 'undermapper' til indbakke og sendt post?
Avatar billede ptj_11 Forsker
14. juli 2013 - 17:45 #3
OK, så burde de jo også vises på telefonen.
Kan du i dit program til synkronisering definere, hvilke mapper du vil synkronisere?
/ptj_11
Avatar billede Gudik Nybegynder
14. juli 2013 - 22:53 #4
Nej det kan jeg ikke desværre.

Jeg har jo selvfølgelig ikke prøvet at fjerne kontoen helt fra telefonen for så at tilføje den igen. Måske det kunne hjælpe? Det prøver jeg lige imorgen. :-)
Avatar billede Gudik Nybegynder
15. juli 2013 - 07:01 #5
Det har heller ikke hjulpet at slette kontoen og køre den op på telefonen igen.
Avatar billede ptj_11 Forsker
15. juli 2013 - 09:59 #6
Hvilken telefon, og hvilket synkroniserings program er der tale om?
/ptj_11
Avatar billede Gudik Nybegynder
15. juli 2013 - 10:07 #7
Som jeg skriver i det oprindelige indlæg så er den en Samsung Galaxy S3, som køre Android 4.1.2
Og det er telefonens indbyggede mail program jeg bruger :-)
Avatar billede ptj_11 Forsker
15. juli 2013 - 11:39 #8
Sorry, det havde jeg glemt i øjeblikket. Sikkert noget aldersbetinget-:)
Det program du anvender til synkronisering, er det Kies?
/ptj_11
Avatar billede Gudik Nybegynder
15. juli 2013 - 11:51 #9
Jeg er ikke helt med på hvad du mener med program.

Jeg opretter min firma mail via telefonens indbyggede email app, hvorved den så igennem denne app syncronisere med min Microsoft outlook konto.

Den hiver også problemfrit aftaler lavet gennem mail, møder m.m. over i telefonens kalender.

Den kan bare ikke finde ud af det med undermapperne :/
Avatar billede ptj_11 Forsker
15. juli 2013 - 12:57 #10
Vil det sige, at du ikke tilslutter din telefon til din pc for at synkronisere dine mail?
/ptj_11
Avatar billede Gudik Nybegynder
15. juli 2013 - 13:29 #11
Nej det gør jeg ikke. Du tror måske det kan være der den ligger?
Avatar billede Gudik Nybegynder
15. juli 2013 - 14:01 #12
Jeg har nu prøvet at synkronisere gennem Kies.
Det virkede heller ikke.

overvejer stærkt at slette alle de undermapper igen, og så have en rodet mail. For det dur ikke at jeg ikke kan se dem på telefonen :)
Avatar billede ptj_11 Forsker
15. juli 2013 - 14:06 #13
Det kunne godt være der, at hunden ligger begravet. Kan du definere de mapper, som du ønsker at synkronisere i Kies?
Hvilke muligheder får du stillet til rådighed, hvis du højreklikker på dine undermapper?
/ptj_11
Avatar billede Gudik Nybegynder
15. juli 2013 - 14:26 #14
http://i44.tinypic.com/2qjk9j9.jpg

Her kan du lige se både mine muligheder i Kies, som enlig ikke er store.
Min mail på telefonen, hvor jeg kun kan se dem der ikke er røget i mapper.
Samt min Outlook hvor jeg har undermapperne, og højreklik menuen på undermappen.
Avatar billede Gudik Nybegynder
15. juli 2013 - 14:41 #15
Jeg kan se at kvaliteten via den side jeg har uploadet på ikke er for god, beklager :-)
Avatar billede ptj_11 Forsker
15. juli 2013 - 14:48 #16
Jeg kommer til at tænke på, at du måske kunne smutte over, hvor gærdet er lavest-
Du kunne ændre dine regler, så i stedet for at flytte de berørte mails, så kunne du nøjes med at kopiere dem. På den måde får du selvfølgelig en bunke dobbeltgængere, men det var måske en mindre belastning, end den nuværende løsning.
Problemet må ligge i, at opsætningen på din telefon kun kan håndtere hvad den kan se i indbakke og sendt post. Da reglerne har flyttet de indkomne mails, så kan de ikke ses indbakke og sendt post.
Prøv det, og se, om ikke du kan leve med den løsning.
Det giver selvfølgelig et ekstra arbejde med oprydning.
/ptj_11
Avatar billede Gudik Nybegynder
15. juli 2013 - 15:09 #17
Ja jeg er efterhånden også ved at tro om det er eneste løsning.
Jeg har en kollega der køre det på Iphone 4, og der er ingen problemer med regler og undermapper.

Utroligt at en Samsung skulle gå ned i forhold til en Iphone. hehe

Men jeg tror nu at jeg vil fortrække at slette undermapperne helt istedet. Så må jeg bruge lidt ekstra tid på at søge efter mails når det bliver relevant :-)

Men mange tak for forsøget :-)
Avatar billede ptj_11 Forsker
15. juli 2013 - 16:14 #18
Ingen årsag. Hvis du finder en løsning, så lad os høre den.
/ptj_11
Avatar billede Gudik Nybegynder
10. september 2013 - 12:37 #19
Må hellere få lagt et svar så jeg ikke bliver ved med at få mails omkring det :-p

har stadig ikke fundet en løsning