Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2013 - 22:53 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

sccm eller mdt

hej hvorfor en deployment skal jeg ta MDT eller SCCM ?? de skal bare installer apps og windws og driver

hvad er forskellen mellem MDT og SCCM ??
Avatar billede bit-phreak Nybegynder
12. juli 2013 - 01:11 #1
Easyinstall fra IXP data. super let at installere og bruge og kan helt sikkert det du får brug for. og så er det temmeligt billigt.
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2013 - 11:42 #2
hej bit-phreak

jeg min spørgsmål er hvad er forskellen mellem MDT og SCCM ????:)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. juli 2013 - 10:54 #3
MDT er "letvægt" - SCCM er et komplet management-suite.
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2013 - 18:34 #4
CRKrogh kan de det samme ???

jeg har brug og at  installere mange computere på engang :)

men sccm køre den op sit eget boot server eller køre den på WDS ??    Hvorfor en skal je ta <++ SCCM ELLER MDT ?`:)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. juli 2013 - 20:43 #5
ConfigManager installeres ovenpå en Server20xx.

ConfigManager er netop bygget til at administrere deployment og vedligeholdelse af større installationer, hvad der jo så også ses af licensomkostningerne.
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2013 - 21:14 #6
skal jeg hære med mdt eler sccm eller sccm og med ? jeg ved ikke hvadjeg skal at kan de det sammed alt pxe boote ?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. juli 2013 - 08:48 #7
?!?!? Hvad mener du? Det giver ingen mening, det du skriver....
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2013 - 11:52 #8
vis jeg bare skal udrulning af windows programmer og driver Hvad skal jeg så ha ??? mit netværk netværket lille hjemmenetværk med 11 computer  og kan man dele det up i mdt at være computer for være deres system driver programmer
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. juli 2013 - 13:15 #9
Så glem alt om SCCM - det er for stort, tungt og dyrt til at det overhovedet giver mening i forhold til det antal klienter.
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2013 - 14:15 #10
kan man dele det up i mdt at være computer for være deres system driver programmer
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. juli 2013 - 15:01 #11
Hmm, jeg har ingen erfaring med MDT andet end i forbindelse med OS og Office, men det er noget siden. Vi benyttede SCCM til at håndtere hele applikationsporteføljen, først en 2007R2, senere en 2012, men hvad MDT kan "alene", det ved  jeg ikke.
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2013 - 22:25 #12
sccm køre den på  WDS :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. juli 2013 - 10:29 #14
Så vidt jeg ved, har MDT2012sp1 integration til SCCM, men hvad den kan på egen hånd, ved jeg ikke.
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2013 - 18:03 #15
det er via Configure ConfigMgr Integration

men kan man kun ha sccm og mdt på samme server ???
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. juli 2013 - 18:12 #16
Nej.
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2013 - 21:15 #17
okæy så man kan godt ha sccm og mdt på samme server
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2013 - 11:31 #18
-.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. juli 2013 - 11:37 #19
Som vanligt med dig - en nytteløs marathontråd du slutter af med at tage point selv.
Men altid en fornøjelse at kunne spilde lidt tid på at forsøge at hjælpe dig....