Avatar billede h9h9h Nybegynder
09. juli 2013 - 14:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan man installere flash på en HTC Desire X?

Hej,

Jeg overvejer, at købe en HTC Desire X (http://www.salgsbutikken.dk/shop/htc-desire-x-3777p.html), men da det er ret vigtigt, at jeg kan streame lydbøger fra denne side: https://netlydbog.dk/ og da det tilsyneladende kræver flash player, vil jeg høre, om I ved, om man kan installere dette på denne telefon?

Jeg ved, at en Iphone 4 kan streame fra siden selv om den ikke har flash, men aner ikke hvorfor. Jeg har prøvet at streame fra f.eks. en Samsung telefon, som ikke kunne, da den skrev, at den manglede flash.

Jeg har læst rundt omkring på nettet omkring Android og flash og er ærligt talt ikke blevet meget klogere på, om det er muligt eller ej, så al hjælp er meget påskønnet.

Mvh. Hans
Avatar billede teknik Juniormester
09. juli 2013 - 15:13 #1
Desire X Adobes liste over "certified" til afvikling af flash.
her:
http://www.adobe.com/devnet-apps/flashruntimes/certified-devices.html

Men der er masser af andre HTC Desire, med Android styresystem på listen, så det taler strækt for at det bør virke.

Endnu stærkere taler denne kompetent udseende side, som ca. midt på siden forklarer at telefonen har et "anvend flash" valg indbygget i menuen, dog med krav om et download.
jf. link
http://www.gsmarena.com/htc_desire_x-review-847p8.php

så det kan den 98-99% sikkert.

Vil du gerne være 100, så må du i en butik, eller til en ven og få det testet.
...altså med mindre en anden ekspert er skarpere mht. HTC Desire X, og det er der da stor chance for.

mvh :-)

Teknik
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. juli 2013 - 15:14 #2
Da Android ikke er et lukket system, så kan du stadig installere en flash player på den. Du burde kunne finde en version der passer til din telefon her:

http://helpx.adobe.com/flash-player/kb/archived-flash-player-versions.html

Ellers google: Adobe Flash APK
Avatar billede teknik Juniormester
09. juli 2013 - 15:14 #3
Skulle have startet
"Desire X - fremgår ikke på - Adobes liste ....."
Avatar billede h9h9h Nybegynder
09. juli 2013 - 21:24 #4
Super - tusind tak for svarene begge to.

Jeg havde faktisk prøvet den i en butik, hvor den ikke kunne, men det kunne jo bare være fordi det ikke var installeret eller fordi muligheden var fravalgt jf. det i Tekniks link.

Kan jeg ikke bare dele pointene mellem jer, hvis I opretter svar?

Nu mangler jeg så bare at finde ud af, om det skal være den telefon :).

Mvh. Hans
Avatar billede teknik Juniormester
10. juli 2013 - 09:58 #5
Svar :)