Avatar billede heyn Nybegynder
09. juli 2013 - 09:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Minimerer jeg program ved at fjerne enum og lign.?

Hej Eksperter

Mit program skal fungerer som driver for en dankortterminal og er lavet i C (ikke C++).
Vores elektroniske kasseapparat udmærker sig ikke ved at have en speciel hurtig hastighed hverken i processor og motherboard, og cashen er ikke særlig stor.
Jeg ønsker derfor at mit program skal være absolut mindst muligt og hver eneste byte sparet er en succes.
Jeg anvender gcc kompiler på linux (Ubuntu).

Vil det ved kompilering gøre mit program mindre hvis jeg f.eks. fjerner enum definitioner og indsætter tal i stedet?
Er der andre ting jeg kan gøre for at minimere programmet?

Venlig hilsen Christian
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juli 2013 - 22:32 #1
Jeg forventer ineg forskel paa enum og int da enum er en int i forklaedning.

Vejen frem til mindre memoryforbrug maa vaere:
- compiler switches
- optimering af data strukturer
Avatar billede heyn Nybegynder
09. juli 2013 - 22:37 #2
Compiler switches? Hvad er det?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juli 2013 - 22:50 #3
Avatar billede heyn Nybegynder
09. juli 2013 - 22:53 #4
Tak - Smid et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juli 2013 - 23:01 #5
svar