Avatar billede LiseM Novice
06. juli 2013 - 17:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan OneNote downloades gratis?

Jeg har været nødt til at flytte mine filer fra en pc med MS Office 2007 til en pc, hvor MS Office 1997 er installeret.

Jeg har nogle OneNote, som jeg nu ikke kan læse.

Ved nogen, om jeg kan downloade OneNote gratis fra et PÅLIDELIGT sted??
Avatar billede keysersoze Guru
06. juli 2013 - 17:29 #1
Mig bekendt findes der ikke en egentlig viewer og har du ikke en licens du kan benytte på den anden PC er mit bedst gæt at du henter en trial version af OneNote, som efter udløb reelt bliver en viewer; http://blogs.office.com/b/microsoft-onenote/archive/2010/07/31/download-the-standalone-trial-version-for-onenote-2010.aspx
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. juli 2013 - 15:06 #2
Til Windows 8, Android, iOs og sågar Symbian, findes der onenote klienter gratis.

Ellers kunne et bud være, at forsøge via en Microsoft SkyDrive konto - lægger du onenote bogen på dit Skydrive, har du adgang via en webbrowser.
Avatar billede LiseM Novice
07. juli 2013 - 17:17 #3
#1: Jeg har lige forsøgt linket, men når jeg klikker på "Free Trial" bliver jeg sendt videre til en side med reklame for Office 2013. Har du et bud på et andet link?

#2: Jeg har Win7. Hvordan opretter man sådan en Microsoft SkyDrive konto? Og kan det regnes for nogenlunde sikkert? Altså, at mine ting og sager ikke er tilgængelige for alle mulige suspekte personer...

Ja. jeg er en ignorant, hvad it angår :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. juli 2013 - 08:57 #4
Hvis du har en microsoft konto (messenger, hotmail eller lignende) kan du logge på direkte på http://skydrive.live.com
Ellers skal du bruge linket nederst i højre side, for at oprette en konto.

Skydrive er Microsofts "lager i skyen", der svarer til dropbox og  google drive. Der er kun adgang til dine filer, når du er logget på med dit brugernavn og password - med mindre du selv vælger at dele filer eller mapper med andre.

Men i tilgift med lagerpladsen, får man også en miniudgave af excel, word, Powerpoint - og onenote.
Avatar billede LiseM Novice
18. juli 2013 - 17:05 #5
Mange tak for jeres input. Beklager, at det tog så lang tid, før jeg vendte tilbage. Der kom desværre en (kræft)operation i vejen :(

Jeg har oprettet en skydrive-konto, men kan ikke få det til at fungere. Ydermere har jeg jo så konstateret, at jeg ikke kan læse mine gamle filer, fordi denne pc's officeprogram er for gammelt. Så jeg må købe en nyere version til hele skidtet.

Jeg slutter her og ønsker en god sommer.