Avatar billede bamse19 Praktikant
01. juli 2013 - 16:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

mus virker ikke

Jeg har en trådløs mus til min bærbare, og den anden dag kunne jeg slet ikke styre hvor den "susede2 hen - nu virker den så slet ikke(der ER sat nyt batteri i) nogen som kan hjælpe med hvordan jeg tjekker om den er færdig eller hvad jeg evt kan gøre?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juli 2013 - 19:14 #1
Er det en laser mus eller med kugle?
Har du prøvet en anden usb port til musen?
Har du prøvet at reconnecte den mellem senderen?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juli 2013 - 19:17 #2
Tjek evt at den usb port som du bruger, at Windows ikke må lukke for strømmen til den enhed.
Det gøres i enhedshåndteringen. Du åbner usb controllere og højreklikker på usb rod hub. Under strømstyrengen kan du her fjerne et tjektegn, så Windows ikke lukker for enheden.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
01. juli 2013 - 22:40 #3
Uanset om det er laser eller kugle, så kan skidt og hår genere den så den er svær at styre, men ingen af dem bør af den grund holde helt op med at virke.
(Går ud fra det var skidt #1 tænkte på da han spurgte efter typen)
Avatar billede bamse19 Praktikant
02. juli 2013 - 07:38 #4
Jeg har prøvet i alle usb porte - det er en trådløs laser mus, hvor der sidder en lille "dims" :) i usb porten
Avatar billede 220661 Ekspert
02. juli 2013 - 15:50 #5
Formoder så det er en laser mus med rødt lys nedenunder?
Der hor du sætter batteriet i, klemmer kontakterne godt på batteriet, og er kontaktfladerne rene?
Avatar billede bamse19 Praktikant
02. juli 2013 - 16:53 #6
220661 skal du ik lave det som svar for at jeg kan give point? Jeg havde ellers gjort den ren, men gjorde det en ekstra gang efter du skrev, og nu virker den ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
02. juli 2013 - 16:59 #7
Ja der skal ikke meget til før der bliver dårlig forbindelse.
Godt du fik den til at virke igen :-)