Avatar billede hau. Nybegynder
14. august 2001 - 09:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Ram

Jeg har 64 mb ram siddende i min maskine, som jeg for ½ år siden opdaterede med 128 mb ram. Det har fungeret fint indtil for to uger siden, hvor jeg så pludselig havde svært ved at starte min maskine, i stedet for det normale bip der kom så kon der et dobbelt bip og så en masse bip hvis jeg så bootede maskinen ville den ikke starte og pludselig startede den efter en 5 - 30 forsøg på at boote den. jeg skiftede batteri kiggede på strømforsyningen men intet hjalp så tog jeg min ram opdatering ud og alt fungere igen, hvordan kan en ram udvidelse pludselig stoppe med at fungere, uden at jeg har pillet ved det i løbet af det ½ år. Håber at der er een der kan hjælpe.
Karsten.
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. august 2001 - 09:55 #1
Prøv at pille rammene ud og rens dem, sæt dem helt ned i.

Har du et AGP grafikkort skal du lige sikre dig at det ikke er røget op af soklen, sæt den på plads, check samtidig de andre kort, tryk dem på plads og prøv.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
14. august 2001 - 09:57 #2
Det kan være den nye ram-blok der har fået en fejl... prøv at pille den gamle blok ud og sætte den nye i...  se om den laver fejl... hvis ikke... så er det din ramport på motherboardet.. hvis den laver fejl stadig er det ramklodsen

hvis det er motherboard-ramportn som er fejlen skal du ud ogf investere i en ny og større ramblok som kan sidde i de første port som ikke fejler noget eller også skal du købe nyt motherboard...

hvis det bare er ramblokken, kan du jo bare købe en ny ramblok...

Avatar billede hau. Nybegynder
14. august 2001 - 10:01 #3
Men hvordan kan det lade sig gøre at der pludselig kan opstå en fejl på ramblokken, for det er den 128 mb ramblok der er problemet.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
14. august 2001 - 10:07 #4
puha... hvordan kan det være windows er noget lort en gang i mellem, selv om man har betalt og registreret det ?!!?!

nej... problemerne kan opst af mange årsager...

for høj varme, \"old age\", dårlige kontaktflader, \"mandags-ram\", dårlig ramkvlitet... you name it
Avatar billede hau. Nybegynder
14. august 2001 - 10:08 #5
Tak for hjælpen..;- )
Avatar billede zhark Nybegynder
14. august 2001 - 10:43 #6
Der er HELT bestemt garanti på den ram, virker den ikke hvor 64MB ram sidder så få den byttet!