Avatar billede rasse357 Nybegynder
29. juni 2013 - 18:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Udskifting af hardware

Hej :)
Jeg vil gerne høre om i kender et sted hvor man kan få skiftet disse ting til nyt (selvfølig det orginale hardware) Motherboardet/Bundkortet og Batteriet i en ASUS Bærbar
Vil se frem til jeres svar
Mvh. Rasse
Avatar billede Polar67 Nybegynder
29. juni 2013 - 20:05 #1
Hejsa!

Jeg splittede for nyligt en MacBook Air ad og monterede nyt keyboard. Ja den kom til at køre bagefter.
Hermed mener jeg at du kan altså gøre det selv hvis du er lidt fiks på fingrene. Et godt sted at lede efter hjælp til at skille maskinen ad og samle den igen er http://www.ifixit.com/ eller Youtube
Et godt sted at lede efter stumper er Ebay.
Bundkortet giver sig selv. Hvis det er den rigtige slags vil det automatisk være originalt. Jeg har i hvert fald aldrig hørt om uoriginale bundkort til bærbar. Søg på modeltype og nummer. Et brugt bundkort kan sagtens være godt nok. Prøv at grave lidt i sælgers rating.
Hvis du vil være sikker på et originalt batteri skal det nok bestilles direkte hos en forhandler af Asus. Jeg ville dog ikke være nervøs for et uoriginalt batteri. Prøv at google batterier til bærbar.

Hvis du absolut vil have arbejdet gjort i byen kender jeg ikke nogen der er specielt anbefalelsesværdige.
Jeg ville nok google lidt rundt og sammeholde søgehits med f.eks. Trustpilot el.lign.
Har du mod på at få arbejdet gjort udenlands er der også her folk som averterer på Ebay men jeg har ingen personlige erfaringer. Udfører som sagt normalt mine reparationer selv.

Til sidst: Jeg bor en sjat norden for EU og vi har ikke de store toldmure her på lav, så jeg ved ikke hvordan det fungerer, men kanské det var en ide at tjekke hos Told&Skat hvis du sender en reparation udenlands. Jeg kunne sagtens få den tanke at du kunne ende med en "bonus-faktura" fra Told&Skat hvis ikke du kan bevise maskinen oprindeligt er købt i DK.

MVH
ELO
Avatar billede NielsErikK Juniormester
29. juni 2013 - 20:14 #2
Det bør din nærmeste computer-bix kunne klare (evt sender de den ind).
Avatar billede NielsErikK Juniormester
29. juni 2013 - 20:17 #3
Jeg vil modsat post #1 IKKE anbefale dig selv at skille din bærbar ad, med mindre du er meget fingernem.

Nogen er et rent helvede, hvor selv kyndige fagfolk får hjælp (de kan være limet sammen og alt mulig).
Avatar billede NielsErikK Juniormester
29. juni 2013 - 20:20 #4
Ved en stationær foreslår jeg selv helt "grønne" at åbne og tage et kig, de er nemlig yderst simple at ha med at gøre, modsat nogen bærbar.
Der er utallige eksempler på folk på bærbar har fået ødelage både det ene og andet (dermed ikke sagt at det er umuligt for alm mennesker at rep bærbar, men modellen kan være meget afgørende).
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juni 2013 - 08:55 #5
#4 Ja heldigvis er der forskellig måde de samler en bærbar på.
Den største fjende for holdbarheden på en bærbar et det varmeproblem som mange af dem har. I nogle modeller kan blæseren tages ud direkte,så man kan komme til støvet. Andre skal splittets ad til atomer. Mange af Hp's modeller har det på denne måde desværre.