Avatar billede neshima Nybegynder
28. juni 2013 - 23:50 Der er 7 kommentarer

Banner adds på facebook

Hej
Hvordan i alverden fjerner man sådan nogle meget irriterende banner/reklame på facebook, som stort set fylder  det halve af skærmen ???
Har prøvet at Google hvordan man gør - men uden resultat !!!!
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. juni 2013 - 09:01 #1
Der findes forskellige Adblok´s  både gratis som fjerner mange og betalings som næsten fjerner alle. men du skal ikke forvente det umulige Facebook lever af dem!
http://kortlink.dk/google/cn83
Avatar billede NielsErikK Juniormester
29. juni 2013 - 12:06 #2
Ren tilføjelse til #1
(point til #1)

Jeg blev irriteret på Ekstrabladet/BT og alle deres forskellige reklamer (de lever også af dem).
Jeg bruger FireFox som browser, jeg installerede følgende addon...
Addblock 2.2.4
Addblock Plus Popup-Addon 0.7
Element Hiding Helper for Adblock Plus 1.2.3
Flashblock 1.5.17

Efter ca. 5 minutters indsats, hvor jeg på deres site blokerede diverse ting, har jeg nu et næsten rent site, der loader meget meget meget hurtigere.
(Stor betydning når jeg surfer fra ringe mobil dækning uden 3 G).
Kun nogle ganske få Elementer har jeg ikke kunne slippe af med.
Avatar billede neshima Nybegynder
29. juni 2013 - 14:01 #3
Tusind tak til poko1 og NielsErikK for jeres hurtige tilbagemeldninger og forslag, efter vi havde skrevet indlægget fik jeg også det der Adblock i tankerne og i bekræfter min ide om at vi skal prøve det, men jeg melder tilbage når jeg har afprøvet det :)
Avatar billede neshima Nybegynder
30. juni 2013 - 14:36 #4
Mange tak det virkede det i sagde, hende jeg hjalp bruger IE browser og der indstallerede jeg addblock som fjernede de der irriterende banner. Men så er der stadig et lille problem som bliver svært at forklare her for man skal se det med sine egne øjne for at forstå helt hvad jeg mener, men jeg prøver at rode mig ud i en forklaring:)
Alle banner var væk, men ude i venstre side af facebooksiden var der et lille banner der gled ind når man pegede på den plus der var noget der lignede et lille rødt hoved der flyttede sig tilfældigt rundt på facebooksiden, og det er meget irriterende, og på et tidspunkt kommer hende jeg hjælper måske til at klikke på det når hun lige er uopmærksom, jeg tror det er noget der vil ændre hendes startskærm hvis man klikker på det. Lige pt ved jeg ikke hvordan jeg skal fjerne det

Kan godt forstå hvis i ikke forstår særligt meget af den forklaring, men det er som nævnt meget svært at forklare.

Desværre kan jeg først hjælpe hende med computeren om en uges tid igen, men jeg skal nok vende tilbage, håber i har tålmodighed så længe.
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. juni 2013 - 15:52 #5
Avatar billede neshima Nybegynder
30. juni 2013 - 20:13 #6
Mange tak for dit forslag jeg vender tilbage når jeg har prøvet det :)
Avatar billede neshima Nybegynder
08. juli 2013 - 16:46 #7
Undskyld jeg ikke har givet tilbagemelding i lang tid, men det gør jeg nu :) Vi har fået løst det med computeren mht til fjernelse af banner adds plus jeg har fået fjernet det med det røde hoved, som jeg forklarede om i #4, og poko1, dit renseprogram til fjernelse af det røde hoved virkede desværre ikke, men tak for forslaget alligevel, nej, det viste sig at være et lille malwareprogram der havde sneget ind i computeren ved navn Iminent for jeg søgte på google "how to remove osv.." og det var simpelt, jeg skulle bare ind i kontrolpanel og fjerne programmet og derefter var det røde irriterende hoved væk. Så hvis i støder på noget der hedder Iminent så hold jer væk, så nu er min venindes computer i orden - i hvertfald i et stykke tid, Men mange tak for jeres forslag omkring adblock, de har hjulpen ihverfald :)

Noget er andet er, min egen computer ( en meget hurtig bærbar) havde jeg også fået noget malware på så den var bleven langsom som en zombie både når jeg skulle åbne programmer og browse på nettet.
Det var et lille dumt program der hed browserprotect 1.1.2, det viste sig at være lidt mere kompliceret at fjerne, det nyttede desværre ikke noget at fjerne det i kontrolpanelet for det genstartede sig selv hver gang jeg slog det fra i taskmanager selvom jeg indstillede den til ikke at genstarte, nej, det viste sig at jeg skulle starte pcen i fejlsikret tilstand uden net, ind i programdata og fjerne det der først, hvorefter jeg skulle ind i regedit og fjerne resten, og yes så fik jeg hævn over det lille møgprogram og da jeg genstartede computeren var den bleven superhurtig igen, så hvis i støder på BrowserProtect 1.1.2 så hold jer langt væk, det sløver jeres computer enormt.