Avatar billede hygta Nybegynder
27. juni 2013 - 16:50 Der er 1 kommentar

MVC4 profil kolonner oprettes ikke automatisk

Hej :)

Jeg er ved at lege lidt med MVC4 for første gang og jeg har været igennem et hav af guides og forums.
Jeg har fulgt den svaret på denne side http://stackoverflow.com/questions/12536782/profile-providers-not-working-in-mvc4-asp-net

Og det virker som det skal. Det er en fin lille guide til at udvide simpleMembership til at indeholde flere felter.

Der er dog lige en ting som jeg savner.
Når jeg tidligere har arbejdet med membership og profiles, med web pages har jeg kunnet definere profile felterne i web.config og så har .net selv fundet ud af at oprette de nye felter i DBen.
Med guiden ovenfor skal jeg selv ind og tilføje en kolonne i UserProfile tabellen.

Er der ikke en lidt mere code-first tilgang til det, så jeg ikke skal røre ved DBen selv? Man kunne sikkert også fuske noget på plads så man kunne slippe for at røre ved DBen, men har Microsoft ikke en "den rigtige måde" at gøre det på?
Avatar billede Syska Mester
28. juni 2013 - 22:42 #1
Hvis du bruger EF så burde den selv kunne oprette dem.

Jeg gør dog disse ting selv, da jeg ikke ser den store besparelse i tid. Så hellere kontrol.